2017. december 8., péntek

Debreceni Teniszpályák

Debrecen teniszélete nem nagyon foglalkoztatott korábban. Nekem pont elég volt, hogy láttam a földből kinőni Pallagon a Tatát Tenisz Központot. Valamiért soha nem gondoltam, hogy komolyabb teniszmúltja volt, van, vagy éppen lehet a városnak. Egyszerűen a csapatsportok kötötték le a figyelmemet, így egészen mostanáig, ha fotózni is mentem, sokszor elsiklottam a teniszpályák mellett, mert a nagyobb pályákra figyeltem csak. Mára ez is megváltozott és ha találok egy-egy szóló pályát, azt is lencsevégre kapom, talán majd az utókornak jó lesz valamire.
Az Újkertben, a Nagydomb tövében mióta az eszemet tudom van egy bitumenes teniszpálya, igaz jelenlegi állapotában már teniszezni egyáltalán nem lehetne rajta. Azért gyerekkori emlékeimben még megvan a simára aszfaltozott felület, sőt akkoriban még egy kifeszített, állandó háló is volt a pályán. Mostanra már csak a repedezett játéktér marad, az is gazzal benőve és a szétszaggatott, lyukas kerítések is valami oknál fogva még állnak. Valószínűleg sokba kerülne a lebontásuk. 
A DAB székház egykori salakos pályája sincs már meg, most be van füvesítve, de a rozsdás kerítéseken még van pár figyelmeztető tábla, hogy mihez tartsa magát az, aki a sporttelep salakos pályáit használja. A terület füvesítése frissnek látszik, de hogy ebből ismét teniszpályák, vagy esetleg sima kispályák lesznek nem tudom. Talán egyik sem! Az is lehet, hogy teljesen kihal a sport a Mikszáth Kálmán utca ezen részén. 
A Vénkerti Általános Iskolában van egy bitumenes teniszpálya a falakon belül, de erre csak a méretéből következtettem. Még az is lehet, hogy nem is teniszpálya, hanem egy szimpla kis dühöngő az iskolásoknak. Próbáltam kutakodni, hátha valaki meg tud erősíteni benne, hogy ez tényleg egy teniszpálya, de eddig nem jártam sikerrel, így amíg ezt nem cáfolja valaki, a pálya ezt a besorolást kapja a blogon.
A Dózsa György Általános Iskolában több salakos teniszpálya is ki van alakítva, de a sűrű kerítés és bozóthálózat miatt a külső érdeklődőknek kevés betekintést engedélyez, így a szerencsémre hagyatkozva készítettem csak felvételeket a látogatásom bizonyítására.

Újkert - Nagydomb:

Mikszáth Kálmán utca - DAB:

Vénkerti Általános Iskola:

Dózsa György Általános Iskola:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése