2017. december 10., vasárnap

Debreceni Salakos Kispályák

Debrecenben többtucat kispálya található, de a többségük bitumenes, aszfaltozott grund. Ezen kívül divatba jött a füves és műfüves kispályák létesítése, valamint a szilárd burkolatúak műborításra cserélése. A salakos pályák viszont nem sokasodnak Debrecenben, viszont a régmúltból még maradt tucatnyi a városban. Ebből következik most egy csokorra való.
A Honvéd Sporttelepen kétszer (2013, 2016) is megfordultam az utóbbi időben, de a katonai szigornak és rugalmatlanságnak köszönhetően normális fényképet még egyszer sem tudtam készíteni a salakos kispályáról. 
Pallagon más a helyzet, az iskola parkjába aránylag simán besétálhat az ember, ha véletlen ott tanult egyszer, akkor csak még könnyebb dolga van. Egy, mert ismeri a területet. Kettő, mert van mire hivatkozni, ha valaki megkérdezni mit keres ott. A salakos kispálya nem volt olyan népszerű az iskolában, hiszen az öltözőktől (kollégium) távol a főépület mellett volt (van) kialakítva, így a sportolni vágyó ifjúság inkább a közelebbi bitumenest választotta, ha focizni akart. Ráadásul ott nem is zavartak senkit, míg a salakosra bizony egyenesen az igazgatói ablak nyílott. Ennek a mellőzésnek hála 2016-ban már igen ramaty állapotban találtam a grundot. A kihasználatlanságnak köszönhetően valószínűleg már nem fogja sokáig húzni ebben a minőségben sem.
A Mikszáth Kálmán utcán a DAB salakos kispályája még állt az idén, amikor arra poroszkáltam, de a teniszpályák befüvesítése miatt kérdés, hogy ez a grund is meddig fogja kihúzni a betonházak árnyékában.
A Lilla-téri Általános Iskola salakos kispályájáról 2016-ig semmit nem tudtam, még azt se, hogy létezik. Viszont, valami oknál fogva arra jártam és megláttam, ami nálam annyit jelent, hogy kamera (mobil) elő és készülhetnek is a felvételek.

Debrecen - Honvéd Sporttelep:


Pallag - Balásházy János MGSZKI:


Mikszáth Kálmán utca - DAB:

Lilla-téri Általános Iskola:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése