2018. január 13., szombat

Műpályák Angliából

A műfüves, astroturf vagy éppen szintetikus borítás egyre elterjedtem a világon és ez alól természetesen az Egyesült Királyság sem kivétel. A különböző felületű pályák kialakítása nem olcsó mulatság, de a legtöbb sporttelep, klub és település már rendelkezik egy-egy ilyen grunddal, kisebb vagy éppen nagyobb méretben. Most 5 nagyobb pálya kerül fel a blogra, amelyeket a labdarúgás mellett a gyephoki sport űzői használnak előszeretettel. Flackwell Heathben pár éve még nyoma sem volt a modern grundnak, de tavaly arra kocsikáztam és meglepődve tapasztaltam, hogy kinőtt egy ilyen a település határában, az iskola gondozásában. Sajnos közel nem jutottam, de a "dzsindzsás" részen átnézve készítettem pár felvételt.
High Wycombe városában már régóta áll egy pálya a Kingsmead Roadon, a rögbisek szomszédságában. Elég régen, még 2014-ben jártam arra és készítettem pár fényképet az akkor már elég elhagyatottnak tűnő grundról. Kérdés, hogy azóta használják e még?
A Hillingdon House Farm Sports Groundon már jártam pár éve, igaz akkor nem így hívták és a pályát sem sikerült ennyire megközelítenem. Az idei őszi vizitem azt mutatta, hogy minden rendben az Uxbridge határában található grunddal és a kihasználtságával sincs gond.
A Pound Lane Sports Ground Marlow városában található és 2014 után, 2015-ben is tiszteletemet tettem arra. A sporttelepen a krikett az úr, de a klubépület mellett (mögött) a Marlow Hockey Club is otthonra lelt egy műborítású pályán. Az egész újszerűen hatott, így nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy mindössze pár éve adták át ezt a területet a gyephokisoknak.
Andoverben is nagyszerű állapotban volt az Astro Turf, amelyet így is hívnak a The Sports Academy berkein belül. A pálya mellett egy atlétikai stadion homokdűnéi vannak, így onnan remek rálátás nyílik a játéktérre (a stadionéra is) és lelátóként is funkcionál. A pályát az Andover Hockey Club használja és gondozza, a látottak alapján teljes odaadással.

Flackwell Heath - Heath End Road:

High Wycombe - Kingsmead Road:

London  - Hillingdon House Farm Sports Ground:

Marlow - Pound Lane:


Andover - The Sports Academy Astro Turf:


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése