2017. október 14., szombat

Focipályák Angliából

Az 1001-es bejegyzés szóljon a labdarúgásról, hiszen még is csak a focipályák azok, amelyek igazán megmozgatnak egy-egy túra alkalmával. 
Mint arról már ezerszer beszámoltam Angliában akkor is sportpályákba akad az ember, ha nem keresi, de ha cél vezérli, akkor három kisebb településen van annyi focipálya, mint Magyarországon egy nagyvárosban. Igaz, nem minden pályához tartozik működő labdarúgó csapat és sokszor csak egy darab föld van kinevezve játéktérnek, de ez a bőség zavarán mit sem változtat. Sokszor nem is tudja az ember, hogy épp egy csapat hazai pályáján sétál keresztül, mert az utánpótlás és nagyon sokad osztályú amatőr egyletek pályái csak a meccsekre vannak felruházva kapukkal és felfestéssel, így ha nem a lefixált meccsdátumhoz közeli időben érkezik az ember a területre, akkor sokszor az sem látszik hol a jétéktér.
A The Green ilyen volt Croxley Greenben, egyszerűen nem látszott a pálya, mert szezon után érkeztem és ilyenkor nem kínlódnak a festés megőrzésével és a kapukat is leszerelték, pedig megnéztem, a Croxley Guild FC bizony itt játssza a hazai meccseit.
A Great Missenden School kerítésén belül elterülő labdarúgó pályával is ez volt a helyzet, csak itt az volt a kérdés, hogy mikor volt utoljára megfelelő módon használva a labdarúgópályának fenntartott rész, mert csak pár kisebb kapu árulkodott arról, hogy néha talán fociznak itt az iskolások.
Lane Endben van pálya, kapukkal, korláttal, meghatározható körvonalakkal (legalábbis ezt sejtettem), mert bejutni sajnos nem tudtam, ugyanis csak nyolckor nyitott a sporttelep én meg túl korainak bizonyultam, így kívülről tudtam csak pár képet készíteni.
St. Albansban a Verulamium Parkban mindjárt két pálya is van a romfalak között, de mind a kettőt csak ideiglenes jelleggel használják, főleg utánpótlás csapatok. Pontosabban ez volt a helyzet 2010-ben, amikor utoljára arra jártam, azóta viszont ki tudja mi van a történelmi falak között.
A Loadwater Combined School bekerített pályáján is hasonló a helyzet, mint Great Missendenben, azaz a környezetből nem lehetett kideríteni, hogy a suli focipályája mikor öltözött teljes harci díszbe és várta a kivonuló csapatokat egy kellemes kilencven perc erejéig.

Croxley Green - The Green (Croxley Guild FC)

Great Missenden - Great Missenden School:

Lane End - Lane End Playing Fields (Lane End FC):

St. Albans - Verulamium Park:

Loadwater - Loadwater Combined School:


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése