2017. október 28., szombat

Debreceni Füves Kispályák


Hazai vizekre evezve következzen pár kispályás felvétel Debrecenből.
Halápon már ezer éve nincs meg a nagy sportpálya, pontosabban meg van, de csak egy kispályát használnak a füves területen. A fű az egész pályán nyírva van, így két kapu felállításával és a játéktér kimérésével bármikor visszaállítható lenne a régi rend, igaz arra talán már nagyapáink sem emlékeznek, hogy nézhetett ki egykoron a halápi nagypálya. A mostani felvételeimből nem sok minden látszik, ugyanis hajnalok-hajnalán keveredtem arra és úgy döntöttem véghezviszem az első éjszakai "groundhoppingot" és csinálok pár felvétel a sötétben. Az eredménye a mellékelt fotón látható.
Innen nem messze, Nagycsere magasságában, a Zsuzsi vonat végállomásánál kialakított Hármashegy-aljai pihenőnél is van egy füves kispálya, ahol hobbiszinten focizhatnak a kempingezni vágyók. Sajnos amikor én legutoljára arra jártam eszembe se jutott, hogy fényképeznem kellene, így Szilágyi Gergő barátom 2006-os (nem túl célirányos) felvételei adják a képi dokumentációt a pályához.
A Budai Ézsaiás úti sportpályához tartozó füves kispályáról már közöltem pár évvel ezelőtt képeket, de tavaly ismét arra jártam, így a centerpálya mellett a kispályát is a közelbe hoztam a fényképezőgéppel. Újabb év, újabb felvételek kerültek a tarsolyba.
Az Epreskertben is felfedeztem magamnak egy füves kispályát, ami a lakótelep közepén van kialakítva, valószínűleg az ott lakók áldozatos munkájának eredményeként. Az aktív használat miatt a gyep már rendesen megkopott a játéktéren, így hamarosan ráférne egy felújítás. Remélem erre jut majd idő és pénz, mert jól néz ki a betonházak között megbúvó füves grund.

Debrecen - Halápi Sportpálya:

Debrecen - Hármashegy-aljai Sportpálya:
Kép: Szilágyi Gergely
 
Debrecen - Budai Ézsaiás utcai Sportpálya:

Debrecen - Epreskerti Sportpálya:


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése