2018. május 27., vasárnap

Nagyerdei Stadion: 2007 - 2009


A régi Nagyerdei Stadion már a múlté, így aki anno nem tekintette meg az ódon betonkaréjokat, annak most már esélye sincs rá, hiszen itt magasodik az új Nagyerdei Stadion, amely már egy teljesen más stílust képvisel mint az elődje. A harmincas években remeklő Bocskay FC-nek építették a stadiont Sajó István tervei alapján, és 1934-ben egy Bologna elleni KK meccsen adták át. A legendás sárga-kék profi csapat megszűnésével nem volt állandó bérlője a létesítménynek, de a DVSC itt játszotta a nagyobb rangadóit, sőt a DMVSC időkben, a nyolcvanas években ez számított a gárda hazai pályájának. A kilencvenes években már nem rendeztek itt bajnoki meccseket és a lelátók, valamint a pálya folyamatosan leromlott. A debreceni virágkarnevál és egyetemi fesztivál viszont itt került megrendezésre egészen addig, amíg 2013-ban el nem kezdték a bontását. A stadionban a magyar válogatott is fellépett kétszer, de volt itt régen salakmotor és nagypályás kézilabda meccs is, majd az új évezred küszöbén a Debreceni Gladiators amerikai focicsapat is játszott itt meccseket. Sajnos, én már nem láthattam itt labdarúgó mérkőzéseket, lévén a kilencvenes években már minden az Oláh Gábor és a Vágóhíd utcába terelődött át, ami a DVSC-t illette. A fényképezésre se gondoltam sokáig, majd 2007-ben, amikor Londonba kerülve elkezdtem stadionokat felkeresni és megörökíteni, akkor jutott eszembe, hogy bizony ideje lenne lencsevégre kapni Debrecen ezen gyöngyszemét is. A következő hazaútnál nem is tétlenkedtem, meglátogattam a stadiont, így szerencsére még időben tudtam saját képeket készíteni a lelátókról.


"Régi" Nagyerdei Stadion:


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése