2018. május 24., csütörtök

Debreceni Csarnokok I

Debrecen sport és tornacsarnokai következnek most két bejegyzésben. A dátumozást és a képi anyagot elnézve kicsit vegyes lesz a bejegyzés, de a lényeg, hogy nagyjából felkerüljenek a blogra azok a létesítmények, ahol már megfordultam. Az egykori Békessy Béla utcai Általános Iskola tornacsarnokát a kilencvenes évek derekán láttam először, amikor a szomszédos Cívis utcából gyakran arra masíroztam, de sajnos nem fotóztam. 2016-ban visszatértem, hogy pár képem is legyen a csarnokról, és a többi sportpályáról, amit ekkora szépen felújítottak a Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium jóvoltából, akik a későbbi üzemeltetője lett az épületnek. Érdekességképpen megjegyezhető, hogy a kilencvenes években a DEKO NBII-es kosárlabdacsapatának ez a csarnok volt az otthona
A Bolyai János Általános Iskola tornacsarnokát is a kilencvenes évek közepén láttam először, lévén, ha a Cívis utcán a másik irányba haladtam, akkor ebbe az iskolába, és ebbe a sportpályába akadtam bele először. Itt is megjelentem fotózni 2016-ban, majd egy hajnali vérvételnek köszönhetően 2017-ben is, így pótolva az 1993-as hiányzást, mindjárt két sorozatot is csináltam a fedettről. Itt csak annyi érdekességet jegyeznék meg, hogy sok változást nem vettem észre sem az utóbbi egy évben, sem az eltelt 25-ben.
Még tovább sétálva, és átugorva pár közbeeső iskolát, a Vénkerti Általános Iskola épületénél, és egyben csarnokánál kötünk ki, ahol én személy szerint egyszer sem fordultam meg 2016-ig. Ekkor viszont a magammal vitt fényképező segítségével lencsevégre kaptam a fehérre mázolt "mindenséget", hogy ez is felkerülhessen a képcsarnokba.
A REFI csarnokáról készült képeket Derinek köszönhetem, aki a suliba járva kezdte el bontogatni fotós szárnyait, és azóta méltán híres és ismert fotóriporter lett nem csak debreceni, hanem országos szinten. Innen is szeretnék gratulálni a sikereihez, szép munka volt Pistám, csak így tovább! Ezen kívül köszönet és ezer hála azért a sok-sok felvételért, amit tőled kaptam negatívok formájában a kétezres évekről. A segítséged nélkül sokkal szegényebb képanyaggal rendelkeznék én is és a blogom is!
A Hunyadi János Általános Iskola sportcsarnoka már szerepelt ugyan a blogon, de 2016-ban újra arra jártam, így nem hagyhattam ki a rozsdásbarna falak megörökítését, amely külsőleg nem sokat változott az elmúlt 25 esztendőben, talán csak kicsit világosabb lett.

Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium (egykori Békessy Béla Általános Iskola):

Bolyai János Általános Iskola:


Vénkerti Általános Iskola:

Debreceni Református Kollégium:
Kép: Derencsényi István

Hunyadi János Általános Iskola:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése