2018. május 24., csütörtök

Debrecen Kispályái II.

A sorozat második részeként újabb 5 debreceni grund következik, ahol az elmúlt esztendőben jártam.  Az első, a belvárosban található Bethlen Gábor Szakközépiskola bitumenes kispályája a Kálvin téren, amely mellett számtalanszor elhaladtam fiatalon és idősen, így megörültem, amikor kiderült, hogy Deri negatívjai között van egy, a Nagytemplomból készített felvétel az iskola pályájáról, még 2001-ből. Ezen képi emlékek felfrissítésére érkeztem tavaly a belvárosba, és készítettem saját fotókat, immár közelről.
A Brassai Sámuel Szakközépiskola kispályáját talán még egyszer sem láttam, hiszen a suli valami oknál fogva mindig kiesett a látómezőmből, így a betonházak tövében, az iskola mögött megbúvó grundról az első kézzel fogható emlékeim 2017-ből valók.
A Gulyás Pál Kollégiummal más a helyzet, anno itt az iskola csapatával megfordultam párszor, igaz sok szép emlék nem fűz a pályához, és sajnos még korabeli felvételeim sincsenek, így itt meg kell elégednem a tavalyi kockákkal és a kissé megkopott emlékekkel.
A Tóth Árpád Gimnázium irányába nem sokat jártam az elmúlt negyven évben, így csak sejtésem volt, hogy merre van a suli pályája. Talán egyszer eljutottam a portáig, amikor egy iskoláskori baráttal volt találkám, de ennél többre nem igen emlékszem. Sajnos a grundot most sem láthattam, mert ahhoz a portánál tovább kellett volna jutnom, vagy az ajtón, vagy a falakon át, de mind a kettő leküzdhetetlen akadályként tornyosult elém, így maradt nekem pár felvétel az iskoláról, talán majd legközelebb.
A Péchy Mihály Szakközépiskola bitumenes grundjáról már több emlékem van, hiszen gyakran a forgalmas Piac utca helyett a suli mellett sétáltunk le a belvárosból a Nagyállomás irányába. Láttuk is gyakran focizni kint a építőipari szakmunkás tanoncokat, de akkor még sok figyelmet nem szenteltem a hasonló pályákra, így felvételem sincs abból az időből. Pedig ez nem csak egy sima grund, ugyanis a sportcsarnok oldalából a játéktérre fut egy háromsoros beton lépcsősor a pálya egész hosszában, így itt bizony kérem még lelátó is kapcsolható a sportpályához.

Bethlen Gábor Szakközépiskola:
                   - 2001
Kép: Derencsényi István
 
                   - 2017

Brassai Sámuel Szakközépiskola:

Gulyás Pál Kollégium:

Tóth Árpád Gimnázium:

Péchy Mihály Szakközépiskola:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése