2018. május 24., csütörtök

Debrecen Kispályái III.

A mostani "debreceni" sorozat zárásaként újabb kispályák kerülnek fel a blogra, ezúttal három helyszínről, öt kisebb grund. A Dóczy Gedeon Gimnázium épületét ugyan sokszor láttam az évek alatt, de a hozzá tartózó kisebb sporttelepről nem sokat tudtam, és bizony még most is eléggé vakon vagyok, pedig tavaly megpróbáltam kissé közelebb kerülni az itt található grundokhoz. Egy biztos, a Klaipeda utca felől, a kerítésen át megtekinthető egy bitumenes kispálya, és egy kicsit sandítva, a kamera élesebb "szemét" kihasználva egy műborítású grund is lefényképezhető. Ha a megfigyelőképességem jó, akkor ez a két pálya biztosan az iskolához tartozik, viszont ezek mögött volt még egy (vagy talán kettő) nagyobb betonplacc, ahol mintha pályák lettek volna kialakítva, de ezek lehet már a szomszédos Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolájához tartoztak. Sajnos ezeket sehogy sem tudtam megközelíteni, így a rejtély még fennáll, fotóim pedig még nincsenek.  
A Fényesudvarban már tisztább volt a kép, mivel itt már jártam (igaz nem fotózni) a kétezres évek elején. Akkor vasárnaponként összejöttünk a haverokkal, és rúgtuk a bőrt a betonplaccon több órán keresztül. A két pályából álló grund fel lett ugyan újítva évekkel ezelőtt, de 2017-re már ismét látszottak játéktéren és a kerítésen a nem megfelelő karbantartás jelei, így hamarosan szükség lenne egy újabb restaurációra.
A Kandia utcai kispályáról ellenben semmit nem tudtam, még azt se, hogy létezik. Viszont egy séta alkalmával belebotlottam, és a gyanús jelekből arra következtettem, hogy itt lehet valami. A jelek engem igazoltak, és a fákkal, bokrokkal jól benőtt bérházak közötti ligetben ott volt egy szebb napokat megélt kisebb aszfaltozott grund, amely még állt, de egy felújítás biztosan ráférne.

Dóczy Gedeon Gimnázium:


Fényesudvar:

Kandia utca:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése