2018. május 28., hétfő

Idegen tollakkal: Horvátország és Románia

Horvátországban és Romániában is többször jártam életem során, de ezen kirándulások még mind azelőtt voltak, hogy komolyabban elkezdtem volna foglalkozni a pályafotózással. Magyarországról az ember sokkal hamarább eljut ezen országokba, mint innen Angliából, így a szomszédok feltérképezése egyelőre várat magára. Szerencsére az ismerősök, barátok nem hagyják, hogy addig, amíg haza nem költözöm ne gazdagodjak felvételekkel ezen országokból, így ha éppen eszükbe jutok, akkor kapok egy-egy képet az új vagy éppen a régmúltból.  Csapó Sándor úr például akkor gondolt rám, amikor 2016-ban kiutazott Zágrábba megtekinteni a Dinamo - Lyon meccset, és elmondása alapján az volt a nap fénypontja, amikor nekem képeket készített (Milyen lehetett a meccs akkor az én sokat látott barátomnak?), aminek nagyon örültem, hisz a Maksimir nem szerepelt még a listámon. Az eszéki felvételek viszont jóval korábbiak, és akkor lőtte őket Deri barátom, amikor egy kisbusszal Boszniába tartottak válogatott meccsre, és megállták ejtőzni az NK Osijek otthonánál. A nagyváradi Municipal Stadion egy barátságos meccs megtekintésének eredménye, amely felvételért ismét csak Derinek tartozom köszönettel. A dicsőszentmártoni katlan egy még korábbi felvétel eredménye és Sándor Misi barátomnak köszönhetem, aki az egykori negatívjait bocsájtotta rendelkezésemre, és azokat beszkennelve lett nekem is felvételem az AS Chimica Tarneveni otthonáról. Erdélyből van egy másik képsorozatom is, de bármilyen meglepő még a negatív tulajdonosa sem tudta, hogy ez a pálya kihez tartozik. Csak annyit sikerült belőni, hogy valahol arrafele (Debrecentől keletre, a határ túloldalán) készült, pontosan 2000 október 22-én, és a dátumon kívül semmi nem biztos.

Zagreb - Maksimir Stadion:
Kép: Csapó Sándor

Osijek - Gradski Stadion:
Kép: Derencsényi István

Orodea - Municipal Stadion:
Kép: Derencsényi István

Tarneveni - Stadio Communale:
Kép: Sándor Mihály

NNS:
Kép: Sándor Mihály


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése