2017. november 12., vasárnap

Újléta

2003-ban jártam elsőnek Újléta településen, akkor is szolgálatban, egy sötétzöld színű Lada Nivával és egy idősebb kollegával, aki Szabolcs sötét bugyraiból érkezett a Hajdúságba és az egyszerűség kedvévért nevezzük Dezsőnek. Dezsőnek elég sokat köszönhetek (mint megannyi öreg harcostársnak) hiszen okított, tanított és olykor hagyott kocsit vezetni, ha éppen piheni volt kedve. A vezetés nálam abból állt, hogy alapjáraton végiggördültem a falvak utcáin és figyeltem. Elsősorban a nem lokális egyének voltak célkeresztben, de ha nem volt nagy mozgás, akkor szabadon felkerestem a feleségem nagyszüleinek egykori házát, vagy éppen a faluszélén álló sportpályát. Ez utóbbi gondozatlanul áll a települést jelző tábla magasságában, sajnos elhagyottan. A gaz még olykor le volt vágva, de labdarúgómeccset körülbelül ezer éve játszhattak rajta. A helyi csapatról és a focipályáról akkor még semmit nem tudtam, mint ahogy azóta is csak annyit sikerült kiderítenem, hogy az új sportpályát 1987-ben adták át, a falu csapata pedig nem ért el komolyabb sikereket. Nem sok infó, de ez is több mint a semmi. Akkor még nem gondoltam a libalegelők fényképes megörökítésére (nem mintha szolgálaton kívül eljutottam volna a településre), így ebből az időből egyáltalán nincs felvételem, csak az emlékeimben maradt meg az akkor már kaszálónak minősülő terület. Talán egyszer lesz időm és kimegyek megörökíteni az egykori sportpálya vakond túrta helyét.


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése