2018. február 7., szerda

Idegen tollakkal - 1997 I.

Amikor elkezdtem stadionokat felkutatni és megörökíteni tíz évvel ezelőtt, még nem gondoltam, hogy ez mit is fog jelenteni nekem az elkövetkezendőkben. Kezdetben csak a nagyobb stadionok, majd a kisebb pályák szerepeltek a terveimben, majd a labdarúgást követte a rögbi, a krikett és minden egyéb sport. Aztán megpróbáltam képeket szerezni azokról a létesítményekről, amelyeket 1993-óta személyesen láttam, ami kemény meló volt, még akkor is, ha kezdetben megpróbáltam a netről leszedett fotókkal kiegészíteni a kollekciómat. Aztán hamar rájöttem, hogy ez nem járható út, hiszen idegenek által készített képekkel visszaélni nem éppen becsületes dolog, így töröltem azokat a képeket, amelyek így állítottak nekem emléket egy-egy korábban látott létesítményről. Innentől kemény meló következett, hiszen a barátok, ismerősök útján próbáltam meg összeszedni a képeket, majd ezt is bővítettem azokkal a pályákkal, ahol a DVSC labdarúgói és női kézilabdázói felléptek 1993-óta, csak hogy ne legyen olyan egyszerű a dolgom. Ez a folyamat még most is tart és valószínűleg nem is lesz vége soha, de így legalább van benne kihívás. Hogy még ez se legyen elég, a segíteni akaró barátok elhalmoztak egy csomó olyan képpel ahol sem én, sem a DVSC nem lépett fel 1993-óta, így a tavalyi esztendőben ezeket a "saját" képeket is bevettem a repertoárba. Az egyik legnagyobb segítségem ebben az ügyben kiváló barátom Sándor Mihály, aki nem volt  rest és a régi negatívjait nekem adva lepett meg pár régi magyar pályával és azóta is elhalmoz "szeretetével". Köszönet érte.
Cegléden 1993-óta egyetlen egyszer lépett fel a DVSC, méghozzá 2010-ben, így az 1997-ben lencsevégre kapott tribün kuriózumnak számít a gyűjteményemben. Csongrádon, a Városi Stadionnal is ugyanez a helyzet, tavaly lépett fel ott a DVSC az MK-ban, így a képeket összehasonlítva kiderült, hogy szinte semmi változás nem történt a tribünnel kapcsolatban. Gyulán is volt pár kupatalálkozó a kilencvenes évek derekán, ha emlékeim nem csalnak kétszer is fellépett ott a Loki két egymást követő évben, a főlelátóról a kép egy picivel ezek után készült. Orosházán nem vizitált a DVSC első számú csapata az elmúlt 25 esztendőben, így az OMTK stadionja teljesen fekete ló számomra, de legalább van róla egy régi felvételem. Akárcsak a Kiskundorozsmán egykor álló sportpálya, amely ma már pótolhatatlan ereklye, lévén ez a füves nagypálya már nincs is meg a városban. A negatívokért és képekért köszönet Sándor Mihálynak.

Cegléd - Malomtó-széli Sporttelep:

Csongrád - Városi Sporttelep:

Gyula - Városi Sporttelep:

Orosháza - OMTK Stadion:

Szeged - "Régi" Kiskundorozsmai Sportpálya:
Képek: Sándor Mihály

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése