2018. február 5., hétfő

Debreceni Kispályák I

Jöjjön ismét egy háromrészes sorozat a debreceni kispályákról, ahol életem során megfordultam, és szerencsés esetben még fényképező is volt nálam. Az első részben 5 helyszínre látogatunk el bebarangolva a hajdúsági fővárost.
A Boldogfalvikert aszfaltos kispályája elég régóta szolgálja a kertségben élők igényeit, és én valamikor a 2000-es években találkoztam vele elsőnek. Akkor még nem szenteltem nagy figyelmet minden sportolásra alkalmas terület megörökítésére, így ebből az időszakból nincs képanyagom. 2015-ben jutott elsőnek eszembe, hogy képeket csináljak az akkora már igen csak elhanyagolt pályáról, amit 2016-ban megismételtem. Sajnos ekkora már a kapuk eltűntek a grund két végéből, csak betonozott rész mutatja, hogy hol feküdt egykoron a kis "boldogfalvi" szentély.
A Bolyai János Általános Iskola bitumenes kispályájával még kisdiák koromban találkoztam, amikor sűrűn jártam arra, mert a szomszédos trafikban lehetett finom rágót kapni. Persze ekkor eszembe se jutott fényképezni, főleg, hogy még fényképezőm sem volt. 2016-ban és 2017-ben jött el az ideje annak, hogy lencsevégre kapjam az iskola pályáit, így azóta van innen is látható emlék a gyűjteményemben. 
A Cívis utca páratlan oldala mögött kialakított aszfaltozott kispályát is sűrűn megcsodálhattam a kilencvenes években, lévén fogadott keresztanyámék éppen ezen kispálya előtt laktak. A fényképek hiánya ebből az időszakból itt is egyértelmű, de később ezt pótoltam, igaz az újkori felvételek már nem adják vissza azt a "feelinget", amit egykor ez a grund magában hordozott.
Az Újkertben, a Nagydomb tövében két kispálya is a sportolni vágyók rendelkezésére áll, de ebből csak egy felel meg a jelenkor követelményeinek. Az egyes pálya szépen fel lett újítva, így a 2017-es fotózásommal ezt tisztán vissza is tudtam adni. A kettes számú grund sajnos úgy áll mint húsz évvel ezelőtt, csak az idő vasfoga megkoptatta egy kicsit az aszfaltot és a rácsokat, talán idővel majd ennek a rendbetételére is sor kerül.
A Domokos Lajos utcában is két kisebb pálya van egymás mellett, és az elmúlt 20 év alatt nem sok változás állt be velük kapcsolatban. Pontosabban igen, az idő múltával egyre jobban romlott az állapotuk, hiszen még az állagmegóvásra se igen van pénz arrafelé. Én a kétezres években jártam erre sűrűn, amikor is vasárnaponként maratoni focicsatákat tartottunk az itteni grundon a haverokkal. Gyönyörű idők voltak.

Boldogfalvikert:


Bolyai János Általános Iskola:


Cívis utca:


Újkert - Nagydomb:


Domokos Lajos utca:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése