2017. január 17., kedd

Angol Golf Clubok I.


A golf. Egy sport, amit még soha nem próbáltam játszani és igazából nem is nagyon értek hozzá. A tévében láttam pár összefoglalót és élőben is volt szerencsém megfigyelni pár ütést, de rajongónak nem nevezném magam. Jelen pillanatban egyedül a golfpályák, golfklubok fotózása szerepel a programomba, de ez is inkább eseti és véletlen jelleggel, mint rendszerese és célzott túraként. A sport szeretetéből kifolyólag döntöttem úgy pár éve, hogy ezen szépségeket sem hagyom ki a repertoáromból, így, ha a csavargásaim közepette belefutok egybe, azt nem hagyom ki és megörökítem az utókornak.  Bisham Abbey falujában egy nagyobb sporttelep (Bisham Abbey National Sports Centre) van kialakítva a Temze partján és sok sportpálya között egy kisebb golf alkalmatosság is helyet kapott. A pálya érdekessége pont ebben rejlik, hogy a többi sportot "megkerülve" vagy "közé furakodva" lehet lyukra ütni. 2013 után 2015-ban is jártam a területen, így két sorozat is készült a golfpályáról.
A Wycombe Heights Golf Centre pályája High Wycombe szélén van kialakítva és a gyönyörű hely meglátogatása azoknak is ajánlatos akik nem feltétlenül a labdákat akarják kis lyukakba pofozni. Az egy más kérdés, hogy nagy sétára nincs esély, mert aki nem tagja a klubnak, az bizony nem léphet be a magánútra és meg kell elégednie a magaslati kilátással, amely mint jeleztem gyönyörű.
Knowl Hillben még rosszabb a helyzet, hiszen itt sorompó és biztonsági őrség felügyeli a ki és belépőket, így aki ide be akar jutni, annak bizony külön engedélyre van szüksége. Szerencsére a fényképezést nem tiltották, így a Castle Royle bejáratáról legalább tudtam készíteni pár képkockát.
A Marlow mellett elterülő Harleyford Golf Clubnál is valami hasonló volt a helyzet, igaz első ránézésre itt nem volt annyira nehéz a belépés, de kapuk, sorompók itt is voltak, plusz egy tábla is felhívta az illetéktelenek figyelmét, hogy ez bizony magánterület. Ez azt jelentette számomra, hogy itt is meg kellett elégednem a "homlokzati" képekkel, ami kicsit szegényes lett ugyan, de legalább ezt a klubot is kipipálhattam a nem létező listámról. 
A Wareham Golf Clubnál egy dél angliai kirándulásról hazafelé tartva álltam meg egy röpke pillanatra. Az eredmény ugyanaz volt mint az előző két esetben, de itt még enyhébb volt a szigor, se sorompó, se tábla, de nem játszottam a helyiek idegeivel, így nem hajtottam be az egysávos utacskára, amely a klub szívébe vezetett. Most én elégedtem meg a bejárat fotózásával, ami pár percet vett csak igénybe.

Bisham Abbey - BANSC Golf Course
2013

2015

High Wycombe - Wycombe Heights Golf Centre
 

Knowl Hill - Castle Royle
 

Marlow - Harleyford Golf Club
 

Wareham - Wareham Golf Club
 


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése