2014. január 3., péntek

Lord's: Home of Cricket

2007-ben még mit se tudtam a krikett nevezetű játékról. Magyarként csak annyi jutott el hozzám, hogy van egy ilyen labdás sport amit előszeretettel játszanak a brit nemzetközösségben. A játékról azóta se sokat tudok és nem is nagyon jártam utána, valahogy túl unalmasnak találom az akár napokig is játszható meccseket, így nekem egyenlőre csak a krikettpályák fotózása marad. Az első és egyben leghíresebb grund ahová kimentem az a Lord's volt melyet a legrégebbi krikettcsapat a Marlybone Cricket Club birtokol, de itt játszik a Middlesex County CC is.  Ekkor, mint írtam még semmit se tudtam a sportról, csak a híres stadion érdekelt, így elképedve tapasztaltam az éppen meccsre özönlő tömeget, akik nagy része fura öltözékben és piknik kosárral a kézben érkezett a találkozóra. Elsőre nem is gondoltam hogy itt meccs lesz, azt hittem valamiféle jótékonysági előadás amire a drukkerek készülnek. Hát nem így volt. Akkor tudatlanul átéltem amit itt egy-egy krikettmeccs jelent kicsiben vagy nagyban. Egész napos családi program, ahol szüntelenül repül a parafagolyó. A kedvem eddig nem jött meg egy meccs megtekintésére, pedig lehetőség lenne bőven, mert az a falu, közösség vagy nagyobb cég ahol nincs egy pici kis krikettcsapat az nem is "brit". A pályákat viszont előszeretettel látogatom, ami nem meglepő, hiszen a legtöbb krikettcsapat még a 20. század előtt alakult, így ha a játéktér nem is, de a csapatok magukban hordozzák a történelmet. Sokszor elég csak egy-egy címerre, alapítási dátumra rátekinteni és akár meg  is elevenedhetne az elmúlt 150-200 év!  Ebből is kiemelkedik a Lord's, ami az alapja ennek a sportnak, pontosabban a Marlybone CC, melyet még 1787-ben alapítottak és 1814-ben költöztek a mai grundra! Ha még nem lenne elég a legekből, a stadion sok minden más mellett otthont ad a világ legrégebbi sport múzeumának is!


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése