2014. január 3., péntek

Bucksi Krikett

Buckinghamshirben elég sokat kocsikázok, így nem csoda, hogy a legtöbb angliai sportpálya ezen megyéből kerül bejegyzésre a blogon. Most három kisebb krikettklub otthona kerül terítékre Bucksból, de van még vagy ezer, csak győzze az ember filmmel, idővel és pénzzel! :)

Amersham városát már többször is felfedeztem angliai tartózkodásom alatt, de a krikettpálya mindig kiesett a létószögemből, mivel messze terül el a település forgalmasabbnak nevezhető részeitől. A 2013-as év a változások éve volt, így szántam ottjártamkor pár percet arra, hogy kikocsikázzak a "végekre" és készítsek pár képet az Amersham Cricket Club otthonáról. A Shardeloes névre keresztelt krikett grund a megszokott kisebb létesítmények jegyeit hordozta magán. Egy szép környezetben kialakított pálya, egy nagyobbacska teraszos pavilonnal és a megszokott kellékekkel, felszerelésekkel és edzőpályával. A játéktér egy nagy parkban helyezkedik el, ahová csak egyetlen út vezet és a klubban ér véget, így ha a jó kijáraton hagyja el az ember a körforgalmat el se lehet téveszteni. Én is így tettem, elsőre megleltem és készítettem pár értékelhető felvételt.

Amersham - Shardeloes:

Amersham - Shardeloes Cricket Training Ground:


Chesam szintén azon településekhez tartozik ahol rengetegszer megfordultam, de a mellette lévő Chesam Bois csak az út mellet elsuhanó kis árnyék volt. Soha nem gondoltam, hogy ezen apró település még apróbb kis erdejének közepe egy kis krikettpályát rejteget. Pedig így volt! A felfedezést a véletlennek köszönhettem és ha már vannak véletlenek miért is ne használnánk ki? Legközelebbi "ottjártamkor" szépen leparkíroztam az erdő szélén és megkerestem azt az ösvényt ami a közepébe visz. Szerencsére nem voltam egyedül, így csak követnem kellett pár futót és kutyasétáltatót és már ott is voltam a "kerekerdő" közepében, ahol tényleg egy krikettpálya volt kialakítva. Rég láttam már ehhez fogható "természeti csodát", egyszerűen csillagos ötöst kell hogy adjak az "építőnek" hiszen ennél jobban kihasználni a természet adta lehetőségeket csak ritkán lehet. A pálya körvonalát nemes egyszerűséggel az erdő adta, aki pedig követni kívánta az eseményeket az elálldogálhatott a fák között, illetve pár fixált padot is használni lehetett, amolyan ülőhely gyanánt. A klubépület (pavilion) egy picike kis faépítmény volt két nagyobb fa között, de stílusában pont megegyezett eme remek kis pályával. A Chesam Bois otthona az egyik kedvenc kis "kiránduló helyem" lett, főleg hogy az ösvényen visszafelé haladva találtam egy England sálat a "bokorban"! :)

Chesam Bois - The Common:

Farnham Royal nem messze esik attól a helytől ahol hétvégeként némi pluszpénz reményében dolgozgatok pár órát, így nem volt kérdés, hogy egy ilyen szombat-vasárnapon magammal viszem a kamerát és meglátogatom a helyi sportpályákat. A vizitre a nyár kellős közepén került sor és ez nem nagyon szokott itt gond lenni (hőség szempontjából), most viszont az volt, hiszen egész nap ragyogóan sütött a nap, lehetett is legalább 20-22 fok! A Church Roadot nem volt nehéz megtalálni, de mivel épp nagy meccsben voltak az FRCC játékosai csak félénken tudtam képeket csalni a kamerába. Az alkalmat persze nem hagytam ki és ha már eljöttem a lehetőségekhez mérten készítettem pár felvételt a pályáról és a találkozóról is. A létesítmény egyébként igen csak pofásan festett, mind a klubház, mind a pálya és a kiszolgáló egységek is szépen karban voltak tartva. Egyedül a gyep nem volt az a "szép zöld",  ami köszönhető volt az Angliában ritkaságszámba menő pár hetes szárazságnak. A gyors körülnézés után indultam is tovább, hiszen várt még rám pár kisebb "stadion" és természetesen a munka!

Farnham Royal - Church Road:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése