2014. január 15., szerda

Brit Gyephoki Pályák

A gyephoki, mint sport nem tartozik az erősségeim közé, így sok energiát nem fordítok az esetleges pályák fellelésére. Persze Nagy-Britanniában ezen labdajáték is elég népszerű, így stadion vizitjeim során szinte elkerülhetetlen, hogy egy-egy sporttelepen bele ne akadjak a gyephokisoknak kialakított pályába. Így történt a következő négy esetben is, amikor csak jókor voltam jó helyen.

Bisham Abbey nem messze van Marlow városától, ami nem messze van az én tartózkodási helyemtől, így amikor felfedeztem hogy a Marlow United is egy létező labdarúgó egyesület, gyorsan megkerestem hogy hol is játsszák hazai meccseiket. A gép a Bisham Abbey National Sports Centre komplexumát dobta ki, így egy ködös hajnalon arra vezetett az utam. Sajnos a területre "idegeneknek belépni tilos", így jobb híján körbekocsikáztunk és akkor akadtam rá a Hockey Ground fákkal övezett játékterére, ahol épp meccset játszottak a helyi fiatalok. Az alkalmat nem hagytam ki, ha már erre gurultam készítettem némi fotóanyagot, de ez édeskevés volt a sporttelep nagyságát tekintve.

Bisham - Bisham Abbey National Sports Centre:

High Wycombe-ban is található egy nagyobb sport center, amit nemes egyszerűséggel Wycombe Sports Centre-nek hívnak. A megtalálással nem volt gond, lévén egy ismerős épp ott lakik a szomszédságban, így egy alkalommal amikor hazavittem szántam néhány percet a terület feltérképezésére. A komplexum egy hatalmas sportcsarnok mellett rendelkezik egy atlétikai pályával és egy "hoki" pályával is, ami utóbbit most itt osztok meg. A játéktér és a környezet is elég jó állapotban volt, pedig annyi látszott, hogy mindezt nem ma fektették le helyi sportembereknek. Sok mindent a jó állapot ellenére sem tudtam lefotózni, mert az ilyen pályák nem állnak másból csak egy szimpla játéktérből, egy azt körülvevő kerítésből és csak nagyon ritka esetben van némi lelátó a pálya valamelyik oldalán. Ezen kívül a helyi klubok is igen ritkán díszítik fel a környéket, így sokszor azt se lehet tudni van e hazai csapata egy-egy ilyen gyephoki grundnak. Most is ez történt, de ez engem egy cseppet sem csüggeszt. Nekem megéri lencsevégre kapni mindet az emlékeim és a gyűjteményem számára.

High Wycombe - Wycombe Sports Centre:

Oxfordban ezernyi pálya, grund és park van ahol sportolhatnak a helyiek, de főleg a helyi egyetemisták. Ennek megfelelően amikor a városban járunk szinte nincs olyan alkalom, hogy ne akadjak bele valamilyen sportra használatos területbe. Így volt ez legutóbb is, amikor csak egy szimpla buszozás során futottunk bele a Headington School Sports Ground pályájába, ami az Oxford HC hivatalos otthona. Sajnos itt is csak a megszokott külsőségeket tapasztalhattam. Pálya, korlát és semmi más, de a játéktér itt egészen kiválónak és szép zöldnek mutatkozott. Sajnos a bejutást több kerítés, kapu és egyéb gátak akadályozták, így csak az utcáról tudtam pár fotót készíteni, de ez épp elég ahhoz hogy megfelelő helyre kerüljön itt a blogon és a képtárban.

Oxford - Headington School Sports Ground:

Skóciában már két éve jártunk egy hosszabb hétvége keretében és az invernessi Astrotuf Pitchre keresztelt pálya még onnan maradt a megosztani kívánt pályák mappában. Most az "ő" közzétételének  is eljött az ideje, így íme a InveRoss HC otthona a maga teljes és egyszerű mivoltában. Korábban a Highland HC néven kergették itt a labdát, de aztán némi fúzió és megszületett a város mai első számú gyephoki csapata. A játéktér egy nagyobb sportkomplexumon belül van kialakítva, ahol ugyanígy van külön területe a rögbiseknek, atletizálóknak és még számtalan sportolni vágyónak, de jelen esetben minket csak ez a pálya érdekel. Igaz sok mindent nem tudok róla elregélni, jártam arra, készítettem fotókat, de azon kívül hogy itt kint volt a hazai csapat neve, emblémája a kerítésen semmi extrával nem rendelkezett. Persze már ez is több mint a semmi vagy legalább is nem mondhatom rá hogy átlagos.

Inverness - Astrotuf Pitch:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése