2015. augusztus 8., szombat

Debreceni Teniszpályák

Mint azt már leírtam párszor, eleinte nem nagy hangsúlyt fektettem a teniszpályák feltérképezésére és fényképezésére, ami annyiban változott, hogy most már az utamba kerülő játéktereket lefotózom, még ha céltudatosan nem is keresem őket. Szülővárosom teniszéletéről nem sokat tudtam, és ez a mai napig nem változott. Annyit csupán, hogy az Oláh Gábor utcai sporttelepen, a Sportcsarnokkal szemben van pár salakos pálya, de az elmúlt 20 esztendő alatt, amikor meccsre mentem soha nem láttam ott senkit játszani vagy edzeni. Tudtommal a DVSC-nek nem volt soha erős tenisz szakosztálya, így itt inkább a sportiskola tenisznövendékei pattogtatták a labdát, illetve számomra teljesen ismeretlen teniszklubok játszottak itt. A Derék utcán, a Jégcsarnok szomszédságában, a betonházak tövében is kialakítottak egy multifunkcionális, bekerített játékteret, ahol a tenisz is űzhető. Ez már egy műanyag borítással ellátott pálya, ami kíméli a sportolók ízületeit és izmait, nem úgy mint az Újkertben, a Nagydomb mellett kialakított betonpályák, melyek napjainkra már teljesen leamortizálódtak. Ezek a vasráccsal körbehatárolt pályák voltak az elsők, amelyeket kisiskolásként elsőnek élőben láthattam. Emlékeim szerint már akkor is elég ramaty állapotban voltak, meg volt törve rajtuk az aszfalt több helyen, és itt-ott a kerítés elemei is hiányoztak, de még voltak hálok a pályán és láttam is itt teniszmeccset. Igaz nem hivatalosat, de legalább élőt. Sajnos kedvet nem kaptam ekkor a játékhoz, így nem válhatott belőlem jól kereső játékos, de tartogatott más lehetőséget számomra az élet.

Derék utcai Műanyag Borítású Teniszpálya:

Újkerti (Nagydomb) Bitumenes Teniszpályák:


Oláh Gábor utcai Salakos Teniszpályák:


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése