2013. november 16., szombat

Evezős és Vitorlás Klubok a Temzén

A vízi sportok nem tartoznak a kedvenc szabadidős tevékenységeim közé, de mivel Angliában elég nagy kultusza van a habok szelésének, így az utamba akadó evezős, vitorlás, kajakos vagy kenus sport clubok mellett nem megyek el szó nélkül. Már csak azért sem mert itt egy Henley Regatta például igazi népünnepélynek számít és nem csak az oxfordi és Cambridge-i diákoknak, hanem az egész országnak. A mai bemutatóban a Temze kanyargós partjai mellett "evezünk" és bemutatok négy olyan sportegyesületet, melynek tevékenysége szorosan összefügg a vízzel! A bemutatót persze tessenek képletesen érteni, mert azon kívül hogy jártam és láttam, sőt még fotóztam is ezeket a helyeket, mást nem nagyon tudok róluk, csak amit saját két szememmel megtapasztaltam.

Marlow egy gyönyörű kisváros a Temze-partján, így aki egy kis vasárnapi pihenésre vágyik annak szívből ajánlott a folyópart melletti parkok valamelyikének a felkeresése, mert egy kis napsütés mellett szépen fellehet töltődni. Aki a sportot kedveli annak is ajánlott a város, hiszen rengeteg lehetőség van a bámészkodásra vagy az aktív tevékenységre. A folyóparton is jó pár lehetőség van, ebből az egyik a Marlow Rowing Club evezőseinek "háza" melynek tetőszerkezete épp a második fotózásom előtt égett le, de szerencsére csak a fedél sérült, igaz az komolyabban. A klub egyébként igen impozáns környezetben fekszik és most nem a Temzére gondolok, hanem a hídra, melynek tövében kialakították a "csónakházat". A híd nem más mint a szintén William Clark tervezte budapesti lánchíd kistestvére, melyet egy ott elhelyezett tábla is hirdet. Szóval aki pihenni vágyik és érdeklik az Angliában található magyar vonatkozású helyek, az ki nem hagyhatja a marlowi lánchidat, mert ez a település minden magyar szívének is kedves!

Marlow - Marlow Rowing Club:

2009

2010

2012

Bourne End egy kis falú és mint ilyen elég kevés potenciával rendelkezik, ami a sportra fokozottan igaz. A településen nincs komolyabb sportegyesület, semmilyen labdás sport, sőt még egy nyamvadt focipályát se lehet találni ahová a kölykök kimehetnének rugdosni egy kicsit a szabadba. Kivéve természetesen az iskolát és pár parkot, ahol ha nem is kimért pályán, de legalább a zöld fűben lehet szaladgálni. A vitorlások viszont örülhetnek, hiszen a Riverside-on működik az Upper Thames Sailing Club, így akinek van gyakorlata vagy annak is akinek nincs mehet és szelheti a vizet a szél segítségével kis "ladikokon". Amikor arra jártam hétvégén pont nagy volt a nyüzsgés, hiszen fújt a szél rendesen így a folyón  száguldoztak le-fel a vitorlások. Kétségtelen még látni is jó volt a kecses száguldást, hát még milyen lehetett átélni?

Bourne End - Upper Thames Sailing Club:

Henleyben már megfordultam párszor és sétáltunk is már nem egyszer a folyóparton a párommal. Igaz az év nagy eseményét a Henley Regattát eddig még elkerültük, pontosabban egyszer belefutottunk véletlenül, átutazóban, így azért már van némi tapasztalatunk a "zsúfoltságból". Az Upper Thames Rowing Club épületét még 2008-ban kaptam lencsevégre egy séta közepette, de az akkori hideg időjárásnak köszönhetően az evezni vágyok inkább valami "fedett" sportot választottak, így a klubépületnél csak zárt ajtókra leltünk. Persze azért a séta mit sem vesztett az értékéből igazi akadálypályát kellett leküzdenünk a hattyúk, libák és kacsák ottfelejtett melléktermékeinek köszönhetően.

Henley - Upper Thames Rowing Club:

A Wokingham Waterside Centre megtalálását csak a véletlennek köszönhettük, hiszen teljesen másért utaztunk Reading ezen részére, de a GPS hiánya kissé elbizonytalanított minket és nemes egyszerűséggel eltévedtünk, pontosabban nem találtuk a kitűzött célt. A keresgélés eredménye, hogy a folyóparton kötöttünk ki, ahol az említett sportközpont épülete is állt. Ha már itt jártunk sétáltunk egy kicsit a Temze-parton, mert az szinte kihagyhatatlan. Mivel a sportolok ma szabadnapot vettek ki, így az evezősök helyet a tűzoltókat figyelhettük meg, ahogy vízre bocsájtanak egy csónakot, majd a séta befejeztével tovább kerestük az eredeti célt.