2015. december 21., hétfő

The Oval - Glentoran FC



A belfasti kirándulásom első megállója a Glentoran FC otthona, a The Oval névre keresztelt stadion volt. Amikor kiderült, hogy a DVSC a Cliftonville AFC csapatát kapta a Bajnokok Ligájában, pár csapat ugrott csak be az északír fővárosból, köztük a Glentoran egylete, így nem volt kérdés, hogy ha időm engedi, akkor bizony az elsők között lesz meglátogatva ez a "műemlék" jellegű stadion. A központba való megérkezésem után a leggyorsabb és legolcsóbb kijutási módnak a busszal történő utazás számított, amivel kicsit szívtam, mert helyi ünnepnap lévén kicsit ritkábban jártak a Londonban már megszokott emeletes járatok. Azért türelmes várakozásomat siker koronázta és húsz perces egyhelyben toporgás után már mehettem is kifelé keleti irányba. A stadion közelségét a csapatot éltető graffitik jelezték, így a falfestmények szépségének adózva kicsit hamarább szálltam le mint kellett volna, de a látvány kárpótolt mindenért. A The Oval nem éppen egyedi tribünjét már a messzi távolból láthattam, hiszen a stadion mellett egy nagyobb park terült el, ahol egyébként anno három edzőpálya is ki volt alakítva a csapat számára. A park mellett további graffitik, egy kisebb szeméttelep és pár sor lakóház is díszítette a stadion egyik oldalát, a másikat viszont nem láthattam, mert oda nem nyertem bebocsájtást. Meg kellett hát elégednem egy egyoldalas, külső vizittel, amiből azért le tudtam vonni azt a következtetést, hogy Belfastra (beleértve a többi első osztályú stadiont is) ráférne egy stadion rekonstrukciós program.




hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése