2014. június 17., kedd

Kriketcsodák terítéken

A krikett mellett nem lehet elmenni szó nélkül, van aki rajong érte, van aki ki nem állhatja, van aki meg nem is ismeri. Engem még mindig nem érintett meg mint sport, de a stadionokat, legyen az kicsi vagy nagy szívesen meglátogatom. Sőt egy-két "ezeréves" klub otthona igazi muzeális érték és felkeresése felér egy történelmi kirándulással.

Bovingdonban egyszerűen csak Bovingdon Greennek keresztelték a helyi krikettcsapat pályáját és ha előzetesen nem nézem meg, hogy merre is található a kialakított rész, akkor nem biztos hogy megállok a szimpla parknak tűnő "létesítménynél". A gyep ugyanis a megszokott krikettpályákhoz képest eléggé alul kezelt volt, így nem tűnt többnek az egész mint egy rétnek, ahová a helyiek viszik ki a kutyáikat sétálni. Szó se róla, ezt is megtehetik a helyiek, de mindezek mellett a terület fő funkciója még is csak a "fehér mezesek" sportolása volt. A ragyogó napsütésben a pavilont is felfedeztem, ami elsőnek fel se tűnt, annyira beleolvadt a háttérbe és a szembe sütő nap sem segített az észlelésében. Mivel időm nem volt sok a terület meglátogatásakor nagyon nem vetettem bele magam a sétába és csak az út mellől készítettem pár felvételt és remélem megbocsájt nekem mindenki, de több figyelmet nem áldoztam ezen kis zöld területnek.

Bovingdon, Bovingdon Green:



Bicesterben a The Tudor Jones Building névre keresztelt sporttelepen nem csak a kriketterek (Bicester & North OxfordCC) játékosai ütögetik a parafagolyót, hanem megfelelő kialakítás és pályafelfestés mellett egy kisebb, helyi labdarúgó klub is otthonának mondhatja. Ottjártamkor sok időt nem töltöttem a Cricket Ground feltérképezésével, lévén a városban még több kisebb pályát is megakartam látogatni és a helyi "outlet center" megnézése is szerepelt a programban. Pár kép a szembe sütő nap verőfényében, majd gyors kocsiba pattanás következett és robogtam is a következő helyszín felé.

Bicester, The Tudor Jones Building Cricket Ground:


Cookham településén már feltérképeztem magamnak egy kisebb krikett csapatot, amikor örömmel értesültem róla, hogy a falu másik oldalán is van egy pálya, melyet egy teljesen más klub tudhat magáénak. A Cookham Dean CC otthona Ricketts Field névre hallgat és egy szerencsétlen időpontválasztásnak köszönhetően sokat nem láttam belőle, mert akkora köd ereszkedett a környékre, hogy alig lehetett látni valamit. Mondjuk így a képeknek lett egy különleges zamata és az is biztos, ezáltal sokkal határozottabb emlékeim maradtak a pályáról, mint egy átlagos vizit alkalmával szokott.

Cookham, Ricketts Field:


Leaterhead városában egymás mellett helyezkedik el a helyi krikett és futballstadion, így nem csoda ha mind a kettő a Fetcham Grove névre hallgat. A focisták szentélye egy kicsit komolyabb képet ad az arra vetődőknek, de azért a parafagolyó dobálók szentélye is igen pofás. Igaz lelátók nem voltak kialakítva, de a helyi kis klubépület egész szépen festett a távolban, mert közelebb nem merészkedtem, lévén egy kis bokorban bujkálás után, teljesen rossz irányból közelítettem meg a létesítményt. A képek elkészítése után visszabotorkáltam a parkolóba, majd a környéket vettük a nyakunkba levezetésképpen.

Leaterhead, Fetcham Grove Cricket Ground:


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése