2014. június 23., hétfő

Magyar Sportcsarnokok 2


A magyar labdarúgó stadionok mellett jó pár sportcsarnoknál is megfordultam a kétezres évek végéig, igaz több olyan is volt, amelyben nem láttam meccset. A lényeg, hogy jártam feléjük ilyen-olyan okokból kifolyólag, így most megérettek rá, hogy szerepeljenek a blogban.

Veszprém - Veszprém Aréna:

Veszprémben ezidáig csak átutazóban jártam és egy ilyen alkalommal haladtunk el az impozánsan festő Veszprém Aréna mellet, így volt időm egy kis szemrevételezésre. Sajnos idő híján nagyon nem merültem bele a sportcsarnok tanulmányozásába, de az elsőre is látszott, hogy egy modern és szemet gyönyörködtető arénát álmodtak a Bakonyban a helyi Fotex KC Veszprém gárdájának. A fiúk mellett a női kézisek is felléptek a szentélyben, de komolyabb szurkolóbázis híján ők inkább visszaköltöztek a kisebb, Március 15 utcai csarnokba, ahol családiasabb a hangulat. Azért női kézilabdában is nem egyszer adott otthont a rangos eseménynek az aréna, lévén a Győr Audi ETO KC itt rendezte a Bajnokok Ligája döntőit az elmúlt években. Én még nem láttam meccset ezen falak között, de ami késik az nem múlik, egyszer ennek is eljön az ideje.


Kiskunhalas - ÁMK Sportcsarnok:

Kiskunhalason a Kossuth utcai iskola tornaterme üzemel helyi sportcsarnokként, ahol a KNKSE sokat megélt csapata pattogtatta a labdát hétről-hétre. A halasi lányokkal sokat szerepeltünk egy osztályban, már a kilencvenes évek közepétől, de én elég későn jutottam el a közben ÁMK Sportcsarnok néven üzemelő létesítménybe. Azóta voltam ott párszor, láttam ott néhány éles meccset és a csarnok kialakításával ugyan akadtak gondok, de azért élvezhetők voltak ezek a találkozók A pályát csak egy oldalról övezi egy nagyobb lelátó, míg a kapuk mögött és a másik hosszanti oldalon csak egy korláttal elválasztott karzat van kialakítva, amelyet ha nagyon muszáj akkor teljesen körbe tudják állni egy sorban a szurkolók. Az biztos, a legjobb kilátás ezen karzati részeken van a csarnokban, hiszen a nagy lelátón több akadályozó tényező is nehezíti a meccsek nyugodt megtekintését.

Mezőkövesd - Városi Sportcsarnok:

Mezőkövesden, akár csak Veszprémben a férfi kézilabda az első számú, így a csapatommal soha nem jártam a Városi Sportcsarnokban. Ellenben kívülről megszemlélhettem az épületet, lévén a labdarúgók sporttelepe mellett van felhúzva. A kétezres évek végén jártam elsőnek a városban, amikor is a Magyar Kupában a helyi labdarúgókkal mértük össze tudásunkat, majd pár évre rá egy bogácsi legénybúcsú segített abban, hogy a csarnokot is megtekintsem a matyóknál. Sajnos belülre azóta se jutottam, de ami késik az nem múlik ezen sportcsarnokkal kapcsolatban sem.

Várpalota - Városi Sportcsarnok:


Várpalotán is csak átutazóban jártam, így a főút mellett kialakított sportcsarnokot is csak ekkor figyelhettem meg. Sok közöm ezután sem lett a VBSK csapatainak lelátóihoz, de egy fél évig, heti két alkalommal utaztam el mellette, így nem csoda, ha kívülről már lassan minden porcikáját megismertem. Mivel sokat nem álldogáltunk a létesítmény mellett és be se jutottam egyszer sem, így csak amolyan távoli barátságot kötöttünk, de majd egyszer csak lesz alkalmam alaposabb vizsgálat alá vetni a csarnokot közelebbről és ami még fontosabb belülről is.

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése