2016. július 10., vasárnap

Grounds of England I.

Mint azt már ezerszer leírtam, Angliában se szeri, se száma a sportpályáknak, de mondhatnám azt is, egyik régi kedvenc filmem után szabadon, hogy ahová lépek sportpálya terem. A sportklubok, falusi játszóterek, iskolák, kisvárosi parkok mind-mind rendelkeznek valamilyen sportpályával, sőt gyakran nem is egyel, hanem kettővel, de inkább többel. Sokszor elmegyek egy stadiont lefotózni és kiderül, hogy a szomszédban gombamód elvannak szaporodva az egyéb létesítmények, alkalomszerűen használt grundok és ha így járok, bizony nem megyek el szó nélkül, hanem készítek felvételeket a kisebb jelentőségű dolgokról is. Ennek a buzgóságnak köszönhetem, hogy számtalan, sokszor jelentéktelen pályával gazdagodik a gyűjteményem.
Dunstable városába csak a Craesey Park Stadion fotózására érkeztem, de amikor odaértem, kiderült, hogy kicsit megváltoztak arra a terepviszonyok és a stadion felett kialakítottak egy műfüves pályát, valamit a szomszédos iskolával karöltve, három edzőpálya is az AFC Dunstable és a Dunstable Town FC csapatépítését segíti. Sajnos a szembetűző nap miatt elég gyengék és hiányosak lettek a felvételek és időm nem volt megkerülni a pályákat. Talán majd legközelebb.
High Wycomban elég alaposan feltérképeztem a sportolási lehetőségeket, csapatokat, parkokat, iskolákat, így akadtam rá a Desborough Recreation Ground két, már üzemen kívüli pályájára. Sajnos már nyomaiban sem lehetett felfedezni az egykori grundokat, így csak nagyjából lőttem be a két pályát és készítettem képeket.
Histon & Impingtonban valamivel könnyebb helyzetben voltam, mert a két labdarúgó edzőpálya a stadion mögött volt kialakítva, így könnyebben be tudtam határolni a grundokat, még ha a kapukat már el is tették pihenni és a pályák körvonalai is csak éppen látszottak. Ezen hiányosságok mellett, a pályák vélt elhelyezkedését figyelembe véve készítettem el a felvételeket,
Az iskolai sportpályák eléggé zártak szoktak lenni Angliában, így csak kevés esélyem van komolyabb felvételek készítésére, ami azért probléma, mert néha egy-egy kisebb labdarúgócsapat, pont az ilyen iskolai sportpályákon játssza hazai meccseit. A Great Marlow Schoolnál nem volt ilyen problémám, mert a kerítésen szépen beláthattam és onnan elkészíthettem a kívánt felvételeket, még ha bemenni nem is tudtam a területre. A nyári pihenő miatt, se a foci, se a rögbikapuk nem voltak felhelyezve, így volt néma hiányérzetem, de azért a képeket elkészítettem.


Dunstable - Craesey Park Training Grounds I-III:



High Wycombe - Desborough Recreation Grounds I-II:


Histon & Impington - H & I Recreation Ground - Football Training Grounds I-II:


Marlow - Great Marlow School - Football & Rugby Grounds:



hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése