2016. május 4., szerda

Atlétika +




Az atlétika különleges sport, mondhatjuk a sport alapja, így az atletizálóknak kialakított sportpályák is alapnak számítanak. Én is számtalan atlétikai stadiont, sporttelepet vettem már górcső alá, de sok esetben egy labdarúgó pálya is tartozik az adott létesítményhez, így az atlétikának eddig nem volt külön része a blogon. Nem lett volna értelme ugyanazt a stadion kétszer szerepeltetni, két különböző képrovatban a focistáknál és az atletizálóknál is. Ráadásul sok esetben van futópálya, dobópálya a labdarúgó stadionokban is, így ezek külön taglalásának nem lett volna értelme. Természetesen az adott épületeknél mindig megjegyeztem, hogy itt főleg a sportok királynője van otthon és nem egy labdarúgó csapat. A mostani külön bejegyzés azért született, mert pár kisebb atlétikai pályával is találkoztam az életem során. Itt van mindjárt az első, a debreceni UÁMK salakos futópályája, ahol nekem is le kellett gyűrnöm párszor a cooper-tesztet, de az ovális pálya olyan kicsi, hogy nem tud felölelni egy labdarúgó pályát, csak dobó és ugrópályákat tartalmaz, vagyis teljes egészében csak az atlétikának készült. A Gyulai István Atlétikai Stadion Dobópályájánál már egy kicsit másabb a helyzet, hiszen ott egykoron egy labdarúgó pálya volt kialakítva, amit a stadion felépítésekor megszűntettek és kialakították rajta a füves dobópályát. Azóta itt nincs focipálya, viszont a méretéből adódóan bármikor vissza lehetne állítani azt. Kilépve a hazai vizekről Oxfordban, az Oxford City AC stadionja mellett (csakúgy mint Debrecenben) van kialakítva egy füves dobópálya, így erről is külön képeket készítettem a 2015-ös látogatásom során. Ezzel a három pályával kívánom elindítani az egyéb kategória, atlétikával foglalkozó képsorozatát. Jó nézelődést.



Debrecen - UÁMK Salakos Futópálya:


Debrecen - GYIAS Füves Dobópálya (Debreceni SI)



Oxford - Horspath Road Throwing Field (Oxford City AC)


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése