2016. január 3., vasárnap

Eltűnt Sportpályák - Debrecen

A múlt és a jelen után jöjjön pár debreceni sportpálya, amelyek már teljesen vagy részben eltűntek a városi térképekről. 
Halápon még szabad szemmel is láthatóak a nagypálya körvonalai, de amióta az eszemet tudom, már csak egy kispálya van kialakítva a nagy zöld területen. Az is lehet, hogy komolyabb sport soha nem volt a területen, és a nagypálya is csak egyfajta képzelet szüleménye. Gyerekoromtól kezdve igen sűrűn elhaladtam a terület mellett, de emlékeim szerint a labdarúgópálya már ekkor sem volt meg, ami azt jelenti, hogy megszűnése (átalakulása szimpla zöld területté és egy kispályává) a kilencvenes évek előtti időszakra tehető. A terület ennek ellenére folyamatosan kaszálva van és a már említett kispálya évtizedek óta segíti a környéken élők sportolási lehetőségeit. 
A Mikepércsi úti sportpálya az egykori orosz laktanya területén volt fellelhető, amit fegyveres muszka katonák és betonfal védett a kíváncsi szemek elől. Nem csoda, ha az én figyelmemet is teljesen elkerülte. Azt nem sikerült kiderítenem, hogy debreceni csapat használta e hazai pályaként, azt viszont igen, hogy az orosz kiskatonák mellett, a helyi alkalmi csapatok használhatták egy-egy meccsre, valószínűleg pont a helyi ruszki katonaválogatott elleni meccsek alkalmával. Ma már nyomaiban sincs meg a sportpálya, hiszen egy multicég bevásárlóközpontja pöffeszkedik a kies területen. Nincs már nyoma se betonkerítésnek, se orosz katonáknak és sajnos sportpályának sem.
A GÖCS üzeme az Oláh Gábor utca végében helyezkedik el, így nem volt nagy meglepetés amikor az egykori "Vasas" a szomszédban építette fel sportpályáját, amely így része lett a több pályával és stadionnal rendelkező multi sporttelepnek. A GÖCS Sportpálya nem sokáig állta a sarat, így én évekig be se tudtam lőni, hogy hol volt egykoron kialakítva. Kérdeztem a helyi nagy öregeket, de még ők is sokszor egymásnak ellentmondó útmutatást adtak, így évekig vakon tapogatóztam az eltűnt pályával kapcsolatban. Aztán abban sikerült megállapodnom azokkal, akik látták is az egykori játékteret, hogy a későbbi salakos edzőpálya mögött, a régi úttörőtábor helyén állhatott a sportpálya, de a mostani kerítések, edzőpálya és a stadion mellett nehéz pontosan meghatározni hogy hol, mert igencsak belógott ide is, oda is. Mivel én koromból kifolyólag soha nem láthattam ezt a pályát, elhiszem a szemtanúknak, hogy egykoron itt állt valahol a GÖCS pályája.

Debrecen - Halápi Sportpálya:


Debrecen - Mikepércsi úti Sportpálya:

Debrecen - GŐCS Sportpálya (Oláh Gábor utcai Sporttelep)



hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése