2013. április 19., péntek

Vác

Amikor elsőnek jártam Vác városában épp a friss bajnoki címüket ünnepelték a helyi labdarúgók, így érthetően nagy volt a lelkesedés a Dunakanyarban. Ekkor még roppant fiatal voltam, de a váci stadion már ekkor is pofásan nézett ki (lévén 1995-ben újították fel), persze nekünk "debrecenieknek" minden stadion pofás volt, amiben volt elég beton. Ha mindez le volt székezve akkor az már maga volt a tökéletesség. A Váci Városi Stadion ilyen volt, így az "apró" termete ellenére elnyerte tetszésem, mivel már akkor is bővelkedett a csapat piros-kék színeiben. A környezet, valamint a lelátók állapota is normális színvonalú volt, ami nem volt gyakori ezen időszakban a magyar stadionokban A kilencvenes években megfordultam még arra párszor, melyből a legemlékezetesebb esemény az 1999-es kupadöntő volt, melyet a Tatabányával vívtunk és a DVSC első komolyabb sikerét hozta el számunkra az a váci éjszaka. Ezért nem csoda, ha rajtam kívül még többezer debreceni drukker szerette meg a piros-kék lelátókat. Aztán a helyi csapat nagy hanyatlásnak indult, így évekig nem kellett arrafelé utazni, de szerencsére kimászott a váci futball a kátyúból és 2006-ban újra a legjobbak között szerepeltek. Igaz csak átszálló jegyet vettek az NBI-be, így ismét kerülni "kellett" a közben Ligeti Stadionra keresztelt pálya látogatását. Innentől az NBII stabil csapatának számított a Dunakanyar Vác, de sajnos az idei (2013) esztendő ismét nagy fekete betűkkel kerül be a helyi és a magyar labdarúgás történetébe, hiszen a tavaszi fordulóban sorra "mondták vissza" a meccseiket, mely kizárást eredményezett a második vonalból. Remélhetőleg minél hamarább túljutnak ezen a  sötét korszakon a helyiek és újra labdarúgással és szurkolással telik meg a Ligeti stadion.




A helyi sportcsarnokba többet vizitáltam, hiszen a Synergon SE Vác NBI-be jutása óta folyamatosan egy osztályban szerepel a DVSC-vel, így a kilencvenes évektől napjainkig többször megfordultam a Váci Városi Sportcsarnokban. A létesítmény 1996-ban nyitotta meg kapuit, így az első látogatásaim során egy teljesen új "lelátóra" érkeztem, de nagyon nem fogott meg. A süllyesztett pálya még csak-csak elmegy, de maga a lelátórész nem éppen praktikus. Sok a "holt-tér" a hátsó sorokban állva a benyúló oszlopok miatt sokszor nem látható a pálya egy-egy szakasza. Ez persze csak a belső elrendezés, kívülről nem találtam rajta semmi kivetnivalót. A nézőtéri hibák ellenére egy modern kis sportcsarnok a váci!




hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése