2013. április 7., vasárnap

ETO Stadion és Park

A győri első vizitemre nem most került sor, van annak már lassan 20 éve és bizony lenyűgözött amit láttam. Az ETO stadion maga volt a tökéletesség egy magamfajta kis srácnak, hiszen stadion formája volt és mi több még le is volt székezve. Csattintottam az ujjammal, ez igen, ez stadion, nem csak egy tákolmány. Egyedül csak a székek színét nem tudtam hová tenni, mert azt már korán megtanultam a Győri ETO nem a piros árnyalataiban pompázik. Szóval tetszett amit láttam mind belülről, mind kívülről, sajnos akkor még kevésbé kattogtattam a fényképezőgépet, így csak részleges emlékek maradtak fenn papír alapon, amiből itt is közölve van pár digitalizált formában. A kilencvenes évek sűrűbb vizitjei után a kétezres években is jártam egy párszor az ETO stadionban és a vendégszektor ide-oda helyezésén kívül nagy változás nem történt a létesítményben. Ekkor már pedzegették, hogy egy új minden igényt kielégítő stadion épülhet a Rába partján, ennek fényében viszont érthető volt miért nem csinosítgatják a régit. Persze ez a "régi" más városokban maga lehetett volna a "tökély", de hát Győrben volt lehetőség, pénz egy új megvalósítására és pár év múlva bele is vágtak.

ETO Stadion:




A végeredmény 2008-ra készült el és a régi ETO Stadion helyén épült fel a modern ETO Park, ami vegyes érzelmeket keltett az emberekben, így bennem is. Maga a tény hogy épült egy új magyar stadion örömteli, de amikor kiderült, hogy az új stadion igazából csak két hosszanti lelátót jelent, az már megosztotta a drukkereket. Ez a két nagy lelátó amúgy nem lett rossz a maga "teraszos" megoldásával, de az hogy a kapu mögött nincs semmi vagy ha van az is csak egy vasszerkezetű mobil lelátó, hát az több mit groteszk egy új stadion esetében. Elvileg tervek vannak a többi oldal befejezésére is, de hogy ebből lesz e valaha valami, hát ez egy igen jó kérdés. Egyenlőre bőven elég ez a két nagy lelátó a hazai drukkereknek, hiszen a bajnoki cím felé masírozva sincsenek többen pár ezernél, ami nem feltétlen győri, inkább magyar jelenség napjainkban.

ETO Park:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése