2021. május 19., szerda

Boules

A Boules egy összefoglaló név a világ szinte minden pontján játszott "golyódobálós" játékra, amelynek lényege, hogy egy kis labda eldobása után a játékosoknak a lehető legközelebb kell dobni nagyobb golyókat ehhez a megállapodott kicsihez. A pálya általában homokos felületű, amelybe kicsit bele tud süllyedni az eldobott, tömör labda. Mivel nem vagyok szakértője ennek a sportnak sem, így a játék puritán leírásában csak a saját személyes tapasztalataimra hagyatkoztam, amiért elnézést azoktól akik többet vártak és a játékot nálam jobban ismerik. Én elsőnek egy ciprusi nyaralás során találkoztam a boules egyik válfajával, ott egyszerűen csak French Ballnak hívták, majd Raffa, Bocce és a Pétenque elnevezéssel is találkoztam utazásaim során, de konkrét, ezen sportokra kialakított pályákra nem leltem, csak pár helyen. Az első, ahol külön játéktér volt kialakítva ennek a nem túl bonyolult sportnak az Paphoson, a Kefalos Beach Village tengerparti sétánya volt, ahol naponta kétszer is hívták kipróbálni ezt az érdekes játékot a helyi animációs team munkatársai. A játékot kipróbáltam, de ekkor még nem foglalkoztam komolyabban ezen kis sporttér jelenlétével. Aztán kicsit később, Lanzarote szigetén két helyen (Costa Teguise és Yaiza) is belefutottam erre a sportra kiképzett játéktérre, így megfogalmazódott bennem a gondoltat, hogy ennek szentelek egy bejegyzést a blogon. Íme, ez volt az.

Lanzarote / Costa Teguise - HD Hotel Sunconnect: 

Lanzarote / Yaiza - Centro Municipal de Deportes:

Paphos - Keffalos Beach Village:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése