2021. május 21., péntek

Scottish Highlands - Shinty

Úgy néz ki ez a hónap  a különleges sportokról, pontosabban az azokhoz köthető sportpályákról fog szólni, hisz a baseball, boules után íme a skót felföldiek egyik legkedveltebb játéka a shinty. 2012-ben a "szörny" izgatott kutatása közben Drumnadrochit falujában akadtam rá az első pályára, amiről akkor még nem tudtam, hogy eme különleges sportot szolgálja, pedig a kapuk kialakítása már ekkor is árulkodó volt, de azt hittem az valamiféle ideiglenes célkeret lesz a helyi focipályán. Nem így volt, ez már akkor és ott egy shinty pálya volt, de erre csak jóval később jöttem rá, amikor egy újabb skót kalandot követően belefutottam még pár hasonló kapuval felszerelt pályába 2018-ban.

Ballachulish településen már konkrétan ezért a pályáért fordultam be (habár előzetesen azt hittem hogy ez egy focipálya lesz) és nem csalódtam, csodás környezetben egy csodás kis pályát találtam a Jubilee Parkban. Drumnadrochit falujában már ugye jártam korábban, így a Blairbeg Park Shinty Pitch már nem volt ismeretlen számomra, de ez nem azt jelentette, hogy ne álljak meg pár percre újra körülnézni. Az Invergarry-ban található Craigard Park megtalálása és megörökítése csak a véletlennek köszönhető, lévén csak arra kocsikáztam és botlottam bele ebbe az újabb gyöngyszembe. Lochcarron-ba is majdnem ez volt a helyzet, de ott sejtettem, hogy lesz valami grund, igaz labdarúgópályára számítottam, de shinty-t kaptam, amit egyáltalán nem bánok, hisz megkedveltem eme különös skót játékot és a pályáit. 

Ballachullish - Jubilee Park (Ballachulish SC):

Drumnadrochit - Blairbeg Park (Glenurquhart SC):

Invergarry - Craigard Park (Glengarry SC):

Lochcarron - Battery Park (Lochcarron SC:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése