2013. február 9., szombat

Hajdú Volán / Debrecen Speedway

2009-ben jutott eszembe hogy körbe kellene járni a fontosabb debreceni sportcsarnokokat és stadionokat, főleg azokat ahol még meccset se láttam és jószerivel a létesítményről se sok fogalmam van. A Gázvezeték utcai stadion vagy ahogy mások nevezik a Hajdú Volán stadion is ilyen volt. Hiába éltem és cseperedtem fel Debrecenben, ez a terület valahogy mindig kiesett a látómezőmből. A salakmotornak se voltam soha elkötelezett híve, így nem csoda ha igazából lövésem se volt a stadion jelenlegi állapotáról és hogy mi folyik benne éppen. Persze kétségeim nem voltak az állagról, hiszen ismerve a magyarországi létesítmények gondozását, csak gazra és omladozó betonra számíthattam. Azt tudtam, hogy a Volán már elég régóta megszüntette labdarúgó szakosztályát, így a pályát a vaspapucsosok uralják. Plusz a néha bemerészkedő amerikai focisták, akik Debreceni Gladiators néven küzdenek a "Hungarian Bowl-ért". Ílyen előzmények után, kocsiba pattantam és kimentem a Gázvezeték utcára, de nagyon rossz időpontot választottam mert a stadion hét lakat alatt volt, így csak pár fotót sikerült készítenem kívülről az "omladozó betonról és az elburjánzott növényekről". A stadion használatára csak a főkapunál kitett "Debrecen Speedway SE" tábla utalt, ami az ódon kinézett mellett teljesen újszerűen hatott.

2009


Két évvel később már nagyobb szerencsém volt, mert bejutottam a stadionba. Igaz nem volt semmi a véletlenre bízva, hiszen meghívást kaptam egy salakmotor versenyre, amin persze ott volt a helyem, már csak a stadion miatt is. Megérkezve örömmel tapasztaltam, hogy a külső beton kerítéseket szépen lefestették és a növényzet nagyját is szépen lenyírták, de a lelátók sajnos még így is katasztrofális állapotban voltak. Maga a salakmotor nagy élmény volt, igaz még nem találtam meg a sportot amit ne tudtam volna megnézni, így kifejezetten élveztem a versenyeket és emellett a stadion "varázsát". Készítettem is pár felvételt és elképzeltem milyen szép is lenne ha nem csak a kerítés kapott volna felújítást, hanem az egész stadion.Persze ez is, mint igen sok minden csak álom Debrecenben. A rengeteg szép új sportcsarnok, uszoda mellett jó lenne már egy szép, új stadion is a Cívisvárosban.

2011


hancsi78


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése