2013. február 23., szombat

Egy kis "autóverseny"!

A "labdás" sportok mellett volt szerencsém egy kicsit a "technikai" sportok varázslatába is belekóstolni és igaz nem vagyok nagy autóverseny rajongó, de ha esély van rá szívesen kimegyek a "helyszínre" és megtekintek egy-egy versenyt, edzést vagy csak magát a pályát.

A Brooklands Circuit az első autóversenyzés céljával épített versenypálya nem csak Angliában, hanem az egész világon, így bűn lett volna nem megtekinteni és készíteni róla pár valamire való felvételt. Persze nem volt nehéz dolgom, mert jelenleg a pálya helyén működik a "Brookland Múzeum" amely helyet ad rengeteg "koros" járműnek a repülőktől kezdve a buszokon át a kerékpárokig. Igaz a pályának egy részét már elbontották, de még mindig áll egy nagyobb szakasz, mely az 1907-es átadási állapotban pompázik. A múzeum ajánlatának köszönhetően ki is próbálhattuk a "körpályát" egy huszadik század eleji sportkocsival, ami nem mindennapi élmény nyújtott a nap záró akkordjaként. 1939-ben használták utoljára versenyzésre, majd szépen lassan átalakult "bemutatóvá" és ma egy igen forgalmas látványosság Angliában.

Brooklands Circiut:

Anno gyerekként mindig követtem a Forma 1-es versenyeket, így volt némi fogalmam róla, hogy van egy pálya Silverstone-ban, ahol a Brit Nagydíjat szokták megrendezni. Persze akkor még álmomban se gondoltam, hogy kijutok oda, sőt még a Hungaroring megtekintése is igen távoli célnak tűnt. Aztán a célok halványultak, én kiszerettem a Forma 1-ből és folyamatos követés helyett csak részinformációkat szívtam magamba a "száguldó cirkuszból". 2010-ben viszont esélyem nyílt ellátogatni a britek első számú F1-es pályájára, így nem is haboztam sokat, kézen fogtam a páromat és már száguldottunk is Silverstone felé. Igaz a verseny nem F1, hanem egy Reneult "kupasorozat" volt, de azért így is sikerült belekóstolni egy ilyen verseny forgatagába. Sokat nem időztünk, csak körbejártuk amit lehetett, így a közelebb eső lelátókat, a boxutcát és a pálya "közepén" kiállított verseny és egyéb Reanault autókat is megtekintettük. A délutáni fő versenyszámot már nem vártuk meg, mert közbeszólt egy másik program, de azért így is jó volt egy kicsit részesének lenni egy "silverstoni futamnak".

Silverstone Circuit:


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése