2014. július 9., szerda

Angol "foci" mindenhol

A brazíliai foci VB alatt sem hanyagolhatom el a kisebb klubokat, pályákat hiszen valahol ezen kis egyesületek, stadionok képezik az alapjait ennek a remek sportnak. Ezekben a régiókban még kevésbé lelhető fel a korrupció, a profit, az alibi foci. Itt még a játék, a szív dominál, így hozzám is sokkal közelebb áll ezen alacsonyabb színvonalú labdarúgás és az ezt körülvevő miliő.

A Buckinghamshireben található Bourne End településén eleinte nem találtam működő labdarúgó klubot, vagy is igen, de az ő hazai pályájuk a szomszédos Wooburn Greenben volt kialakítva. Csak később jöttem rá, hogy a Bourne End Junior SC más pályákat is használ, így a The Wye Valley School területén kialakított játékteret is. Ezen iskola viszont Bourne Endben található, így természetesen egy séta keretében megnéztem magamnak a labdarúgó pályát. Bejutni természetesen nem sikerült, lévén az iskolai területek zárva vannak a magamfajta érdeklődő előtt, így csak a BEJSC öltöző és klubépületének homlokzatát kaptam lencsevégre a csapat címerével egyetemben.

Bourne End, Tne Wye Valley School Football Ground: Bourne End JSC


High Wycombe nyugati részén már jártam egyszer pályanézőben és akkor még legalább a kapuk álltak és az egykori klubépületen ott díszelgett (igaz megkopottan) a Hithercroft FC címere és neve. Most, egy évvel később az épületről már lekerült az egykori címer és név. A park teljesen a sétálóknak, futóknak, piknikezőknek, kutyásoknak lett átadva. A terület egykori funkciójára csak egy, még álló kapufa mutatott, illetve a pálya egykori helye még bele volt "égve" a zöld gyepbe. A funkcióváltás következtében a zöld terület mellett lévő parkolót teljesen felújították és így méltóképpen tudja fogadni a kirándulni vágyókat.

High Wycombe, The Pedestal: Hithercroft FC


Maidenhead egyik kisebb labdarúgó pályájára első nekifutásra nem sikerült bejutnom, lévén a bejárat masszív kapuval és kerítéssel volt elzárva, így kénytelen voltam beérni pár innen készített képpel. Ez nem sokat árult el a terület kialakításáról, a pályáról, az esetleges lelátókról és kiszolgáló épületekről, de kénytelen voltam ennyivel beérni. A kapu mellett kitett táblák a tiltások mellett azért jelezték, hogy melyek azok a csapatok akik otthonául szolgál a vastag sövény mögött kialakított játéktér, amiből én egyenlőre egy falatot sem láttam.

Maidenhead, Summerleaze Road Football Ground: Holyport FC


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése