2014. július 14., hétfő

Régen látott magyar stadionok


Ismét a korai éveimbe szaladok vissza, amikor még a stadion látogatások nem a pályák lencsevégre kapása miatt volt fontos a számomra, hanem a csapatom idegenbeli fellépéseiért. Ekkoriban nagy hangsúlyt (sőt semmilyen hangsúlyt) nem fektettem a lelátók, a pálya vagy akár a külső homlokzat lefotózására, így inkább az emlékeimre kell hagyatkoznom az akkori körülmények felidézésénél.

Budapest - Sport utcai Stadion:

A nyolcadik kerületben jártam egy párszor, de soha nem a Sport utcai stadion volt a cél ahová érkeztem, helyette a szomszédos Hungária Körúton vizitáltam igen sokszor. A BKV Előre csapatával az elmúlt 20 esztendőben mindössze kétszer találkozott a DVSC, abból is az egyik meccsre Debrecenben került sor. Én sajnos csak a "hazai" meccsünket láttam élőben, így a fővárosi lelátókkal nem kötöttem közelebbi ismeretséget, sőt belülről még egyszer nem láttam a létesítményt. Sajnos ez a hiány még egy darabig éreztetni fogja hatását, mert nincs tervben, hogy komolyabb stadion vizitet tartsak a fővárosunkban.

Tiszakécske - Városi Stadion:

Tiszakécskén egy évig volt első osztályú labdarúgás, így nekem is mindössze egy lehetőségem volt ellátogatni a Városi Stadionba. A nagy eseményre megpróbáltak a város vezetői kicsinosítani a lelátókat, de ez csak részben sikerült. Az egyetlen fő lelátó mellett (új betont és székeket kapott) a stadion többi része eléggé maradi volt, igaz a vendégszektorban még sikerült leönteni pár sor beton lépcsőt. A "kulákok" sokat nem időztek a legjobbak között, így több esélyem nem volt a csapatommal arra járni, de a helyiek se sokáig élvezhették a "minőségi" labdarúgást, hiszen a kiesés után nem sokkal Ceglédre költöztették a csapatot, a stadionból leszerelték a székeket (már ahol volt) és hagyták, hogy az enyészet tegye a dolgát. A településen azóta sincs komolyabb csapat, igazi támogató, így csak az alacsonyabb osztályok, a gyengébb szereplések maradtak hírmondónak a Tisza-partjára. Mi "aktív" túrázók pedig szegényebbek lettünk egy keleti helyszínnel, csak úgy mint az akasztói Stadler Stadion esetében.

Szeged - Városi Stadion:

Szeged városa igen fura helyett foglal a magyar labdarúgó palettán. A focink kialakulása után a vidéki elitet képviselte és ezt a státuszt később sem veszítette el. Sőt, több szegedi csapatának is sikerült a legjobbak között vitézkednie felemás eredményekkel. Aztán a kilencvenes évek közepétől elvesztette a meghatározó szerepét a magyar élvonalban és a második, sőt olykor a harmadik vonalban küzdöttek a szegedi labdarúgók, néha több csapattal is. Ennek köszönhetően nem is jártam Szeged városában labdarúgó meccsen egészen a kilencvenes évek végéig, amikor az összekovácsolt Szeged LC egy fél szezont az élvonalban töltött. Szerencsémre pont délen került sor a találkozóra, így legalább láthattam egy szegedi stadiont a sok közül. Az igazat megvallva nem varázsolt el a létesítmény, egyszerűen nem fogott meg a kialakítása. Valószínűleg, ha nem lennének az évtizedek óta kitartó szegedi ultrák a városban még ennyi figyelmet se szenteltem volna a helyi létesítménynek, de így volt ami különlegessé tegye azt az egyetlen utazást. Bárcsak lenne még lehetőség a városba túrázni. 


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése