2013. március 14., csütörtök

A Wembley

2007-ben jártam először Angliában és ha nem is a legelső, de első utam egyike a Wembley szentélyéhez vezetett. Csak a labdarúgásban teljesen analfabéták számára kell leírni, hogy eme stadion meglátogatása mit is jelent egy focikedvelő számára. Hát nekem is azt jelentette mint sok ezer szurkolótársamnak, akik ha Londonban járnak akkor nem hagyják ki eme történelmi létesítmény meglátogatását. Egy vágy, egy álom teljesült akkor amikor eljutottam ide, még akkor is, ha ez már az új Wembley volt és nem a régi. Első vizitem során nem jutottam be a lelátókra, csak körbejártam és fényképeztem a szentélyt. Ekkor még a stadion környéki utómunkák javában folytak, de már így is látszott hogy szemet gyönyörködtető lesz a végleges "tereprendezés". Sok új, modern stadionnal ellentétben (melyek nem igen nyerték el a tetszésemet a túlcsicsázott külsejükkel) a Wembley elsőre megtetszett, igaz ez is modern és hatalmas "alkotás" lett, de legalább megőrizte stadion jellegét, ami fontos egy magamfajta "maradi" rajongónak.

2007

Három évvel később már abba a szerencsés helyzetbe  voltam, hogy be is léphettem a "szentélybe" igaz nem a fizetett "körutazáson" vettem részt, hanem a magyar válogatott angliai fellépésére érkeztem a vendégszektorba. Kívülről a megszokott "hatás" fogadott, csak most a sorokban hömpölygő szurkolók javítottak az összképen, amit tovább fokozott a feltűnő magyar trikolórok sokasága. Belül is az a kép fogadott amire vártam, egy hatalmas és impozáns létesítmény, melyet méltán hívnak "A futball otthonának!". Sajnos az ülőhelyem nem a legjobb helyre szólt, de azért átérezhettem a varázslatot, még ha a meccs és az azt körülvevő elég lapos hangulat nem is bővült el teljesen. Ezzel a meccsel sikerült kívül-belül megtekintenem Anglia legnagyobb stadionját, mely a világ legnagyobb tetővel borított létesítménye is egyben. Az álom teljesült, én meg szerencsére azóta is többször láttam "Anglia egyik büszkeségét!".

2010

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése