2012. május 8., kedd

South Wales (Barry, Neath, Swansea)

A cardiffi stadionok mellett belefért még a "húsvét hétvégébe" egy kis Dél-Walesi kirándulás, amely újabb stadionokat fedett fel kíváncsi szemeim előtt. A legelső, egy kisebb jelentőségű rögbi pálya volt, amely a szállásunk helyéül szolgáló városban (Barry) volt fellelhető és ha már ott voltam, nem hagytam ki a ziccert.

Barry - Reservoir Field (Barry RFC)

Barry - Reservoir Field Training Grounds (1-3) - Barry RFC

A rögbipálya "lecsekkolása" után, jöhetett a helyi labdarúgó stadion amire inkább kíváncsi voltam, hiszen a Jenner Parkban többszörös walesi bajnokcsapatot is ünnepelhettek a kilencvenes években és a kétezres évek elején. Sőt hétszeres elsőségük azt jelenti, hogy a Wales Premier League-ben a legeredményesebb csapatnak is ők számítanak. Jelenleg mér más a helyzet a városban, egy kicsit le van "gatyásodva" a stadion és a bajnoki remények is nagyon messzire kerültek a Barry Town FC-től.

Barry - Jenner Park (Barry Town FC)

Ismét csak a szálláshely közelében menetvonalon belebotlottam az Ely Rangers FC apró kis létesítményébe és nem volt nehéz megtalálni, hiszen nagy táblák hívták fel rá a figyelmet. Nem is tehettem mást, letérve a főútról egy földúton közelítettem meg a célt és merem állítani megérte azt az 5-10 perc kitérőt a kirándulás.

Wenvoe - Station Road (Ely Rangers FC)

Wenvoe - Station Road Training Grounds (Ely Rangers FC)

Ezután kissé beljebb hajtottunk és a "fő" programban szereplő vízesés megtekintése után még gyorsan (csak egy fél órát köröztünk a környéken) megálltunk Neath városában, megcsodálni a nem éppen ma épített The Gnoll névre keresztelt stadiont, ami a helyi FC és RFC otthonául szolgál. Sok idő nem volt a gyönyörködésre (nem is nagyon volt miben) mert várt ránk Swansea tengerpartja és a Stadion Liberty!

Neath - The Gnoll (Neath FC / Neath RFC)

Swansea városába érve letudtuk a kötelező város és tengerpart nézést, sőt még a helyi múzeumba is befurakodtunk, de azon kívül hogy itt is voltunk, másra nem igen fogunk emlékezni. A régi stadiont (Vetch Field) már lebontották a tavalyi évben, de a maradványok megtekintésére nem volt sok idő (csak úgy mint Cardiffban) így gyorsan száguldottunk inkább a Liberty felé. Nagy múlttal ez a stadion még nem rendelkezik, de szép volt és új volt igaz ezzel nem ébresztette fel bennem a "régi idők fociját". A helyiek azért rém boldogok hiszen a csapatuk (egyedüliként Walesből) képviseli országukat a Premier Ligába. A Swansea City AFC mellett az Ospreys RUFC tagjai is itt döngölik a földbe a hozzájuk látogató ellenfelek játékosait. Másnap már esélytelen volt bármit is megnézni, mert az egy hónapja szárazságra ítélt brit szigeteken egy nap alatt feltöltődtek a kimerült vízkészletek, égi áldás formájában, így egy "elvileg" fedett "falumúzeum" után száguldottunk is vissza a mi kis falunkba.

Swansea - Liberty Stadion (Swansea City FC / Ospreys RFC)