2012. május 7., hétfő

Groundhopping and Collection (1)

Hahó!

Nem tudom kell e, illik e, de én úgy gondoltam az első bejegyzés legyen amolyan tájékoztatás a nagyérdeműnek. Szóljon azoknak, akik erre tévednek és megtekintik eme "kirándulások" és gyűjtemények folyamatosan bővülő jegyzékét. Nekik szól, hogy tudják ki is az aki blogírásra adta a fejét. Mondhatni tanulatlanul, tudatlanul belecsapva a közepébe.

Sokáig gondolkodtam mi lehetne megfelelő felület az általam meglátogatott sportlétesítmények és gyűjtött szurkolói relikviák közlésére, míg végül a blog mellett döntöttem. Hogy ez mennyire válik be majd az idő eldönti, mindenesetre neki fogok és ha nem is egyből, de szép lassan felteszem a 200 meglátogatott stadionról, sportcsarnokról szóló kirándulásaim írott és képanyagát, plusz a gyűjteményemet képező több mint 600 sál, zászló is felkerül majd valamilyen formában.

Magamról egy pár szót ha szabad: Hancsi vagyok és lassan húsz éve elkötelezett híve a sportnak, igaz életemben soha nem sportoltam, de gyermekként első meccsemre kilátogatva magával ragadott a lelátó varázsa, amitől mind a mai napig és valószínűleg míg élek nem tudok elszakadni. Ekkor kezdődött a gyűjtő szenvedély is, hiszen a jegyek, sálak, mezek mellett mindent eltettem amit be tudtam szerezni az aktuális találkozóról, így mára egy igen tekintélyes gyűjteménnyel rendelkezem. A kollekcióm alapjait a DVSC sálak képzik, melyeket tudatosan próbáltam összeszedni, hogy minden egyes darab meglegyen. Mára több mint 100 piros-fehér nyakbavaló adja az "alapot", de még mindig jelentős mennyiség hiányzik.A sálak mellett zászlók, jelvények, könyvek, matricák, fényképek és még sok-sok minden alkotja a sportgyűjteményemet.

A stadionok látogatása is első perctől kezdve szerepel a "hobbijaim" között, igaz elsőnek az életformám részeként jutottam el szinte minden fontosabb hazai létesítménybe és Európába, hiszen ahol játszott a csapat ott megpróbáltam én is ott lenni. Ebben az időszakban szinte csak azokban a stadionokban jártam ahol a klubcsapatom, esetleg a magyar válogatott játszott, így tudatosan nem is készítettem felvételeket az adott lelátókról. Viszont több ezer papír alapú fotóval rendelkezem ebből a korból, melyeket anno vettem vagy cseréltem más fanatikusokkal. Később hozzám került több ezer negatív is barátoktól, ismerősöktől melyeket digitalizálva újabb temérdek képpel lettem gazdagabb. A konkrét stadion látogatásaim csak 5-6 éve kezdődtek, amikor sok esetben csak az adott létesítmény vált érdekessé számomra mindenféle kötődés vagy szimpátia nélkül. Innentől, amerre jártam a világban, mindig útba ejtettem a fontos vagy kevésbé fontos létesítményeket, így mára már ez is része lett az életemnek. Ebben az időszakban már magam készítettem a képeket, de előfordult, hogy ilyen-olyan okokból lemaradtam egy-egy stadion részletes fotózásáról, amelyeket az "élvezhetőség" kedvéért megpróbálok más képi forrásokból kiegészíteni.

Előljáróban ennyit, most már jöhet a tartalom, sok-sok felvétellel stadionokról, sálakról és még sok minden másról!

hancsi78






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése