2016. november 12., szombat

Angol Foci I.

A sok-sok angol krikettpálya taglalása után jöjjön ugyanannyi labdarúgó létesítmény a hátországból, a kicsiktől. A szisztéma ugyanaz, 5 bejegyzésben 15 kisebb stadion lesz bemutatva.

Első körben Tottonba megyünk, ahol kevesen tudják, hogy a helyi nagycsapat (AFC Totton) stadionja mögött van egy másik létesítmény, amelyet a Totton and Eling FC használ. A pálya szinte teljesen el van dugva az érdeklődők elől, így aki nem tájékozódik előre, vagy nem kerüli meg félkörben a Testwood Stadiont, az bizony lemarad a Millers Parkról, amely a kisebb grund megnevezése, de szokták Little Testwood Farmnak is hívni. A nagytestvér mellett a kicsi is képes 1.500 néző befogadására, amely kapacitás kiszámolásában benne van a két kisebb fedett lelátó is. Az egyik álló, míg a másik ülőhely, amolyan mini tribün. Egy biztos, a két pályáért érdemes volt Southampton szélére kinézni.
Ampthillben az idei évben keveredtem el egy családi kirándulás keretében, így szinte már természetes volt, hogy a helyi sportéletet is feltérképezem, amennyire az idő és a lehetőség engedi. Szerencsém volt, a helyi rögbi, krikett és focipályák szinte egymás mellett voltak kialakítva, de meglepetésként még egy kisebb labdarúgó létesítményt is megcsodálhattam. Ez volt a Lawrence Park, amely a rögbisek szomszédságában terült el és elsőnek én is azt hittem, hogy ez egy rögbipálya, de aztán a kapuk "fura" mivolta miatt, egyértelművé vált, hogy a Queensman FC otthonához csöppentem. Érdekes módon a pálya nem volt bekerítve, viszont a hosszanti oldalon fel volt állítva egy kisebb, fedett lelátó, amely kicsit groteszké tette a képet, hiszen, ha nincsenek a kapuk és a felfestés, úgy tűnt volna, mintha egy tribünt egy legelő szélére állítottak volna fel. Mindenesetre a látvány egyedi volt, így örülhettem, hogy ide is sikerült eljutnom.
Ascotban a helyi lóversenypálya a nagy szám, így nem csoda, ha az apró település foci és krikett csapata is ezen nagy egységen belül van kialakítva, sőt egy komplett golfpálya is van a kapukon belül. Egy-egy lóverseny alkalmával ezek a kisebb részek elérhetetlenek, viszont ha nincs esemény, akkor szabadon be lehet menni a területre és lehet sétálni egy nagyot, akár még kutyával is. Egy ilyen alkalommal a focisták otthonát vettem célba, ahol épp a helyi lányalakulat játszott meccset. Szerencsém volt, mert így bejutottam a pályát határoló kerítésen, ráadásul ingyen. Készítettem néhány felvételt, néztem pár percet a találkozóból, de az idő szorossága miatt nem maradhattam végig, és most  nem is a meccsér mentem.

Totton - Millers Park / Little Testwood Farm (Totton and Eling FC):

Ampthill - Lawrence Park (Queensman FC):

Ascot - Ascot Racecourse Football Ground (Ascot United FC):

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése