2021. szeptember 23., csütörtök

Terrero Sports Hall - Lanzarote

A Kanári-szigeteken a birkózó sport nagy népszerűségnek örvend, de nem ám az olimpián is ismert válfaj, hanem a szigeteken, speciális küzdőtereken űzött ősi ágazat. Korábban is hallottam, hogy van egy ilyen küzdősport a szigeteken, de csak a 2019-es fuertaventura-i kirándulásom alatt találkoztam az erre a sportra szakosodott sportcsarnokkal, amely a "Terrero" nevet viseli. Tias-ban, a sporttelepen sétálva láttam meg az első aréna kialakítású létesítményt. Mivel nyitva találtam besétáltam és készítettem pár felvételt, de akkor még senki nem tudta megmondani nekem, hogy ez milyen sport otthonául is szolgál, lévén nem találkoztam egy lélekkel sem, így kérdezni se tudtam. A fővárosban (Arrecife) is hasonló volt a helyzet, de itt egy kisebb létesítmény fogadott, viszont ez is jól nézett ki és a körbejárás, fényképezés után annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy pár sorban utána olvastam mire is építették ezeket a létesítményeket. Azóta tudom, hogy a homokkal bélelt, gladiátor "küzdőtér" a kanári szigeteki birkózás (Lucha Canaria) szentélye és ezen két általam látott fedett létesítmény mellett található még pár a szigeteken. 

Tias - Polideportivo Municipal de Tias:

Arrecife - Ciudad Deportivo  de Lanzarote:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése