2017. március 18., szombat

Pallagi Sportpálya





Ma Pallag a DVSC Labdarúgó Akadémiájáról ismerős a focibarátok körében és csak kevesen tudják, hogy a helyi mezőgazdasági szakközépiskola is rendelkezik egy saját labdarúgó pályával, amely az egykori Általános Iskola és kissé ütött-kopottá vált kollégiumi épület között terül el. Egy bő évtizede még majdnem teljes pompájában állt vörös salakos futópályával körbevett játéktér, csak a kapukon megjelenő rozsdafoltok mutatták, hogy az idő bizony nem kíméletes a játék eme nélkülözhetetlen kellékeivel. Sajnos fiatalon nem nagyon érdekelt a fényképezés, így a kilencvenes évekből csak emlékeimben él a nagypálya és a mellette lévő bitumenes kicsi. Tíz évvel ezelőtt viszont elkezdtem komolyabban venni a labdarúgópályák és a sporttal kapcsolatos dolgok fotózását, így ha nem is egyszerre, de szépen sorban felkerestem azokat a területeket és grundokat, ahol fiatalon megfordultam. Ezen program keretében, 2013-ban jutottam vissza Pallagra, ahol a kapufák már igen rozsdásak voltak és a vörös salakot is beborította a gaz, de a gyep még nyírva volt és örömmel tapasztaltam, hogy a pálya még áll. Rá két évre is visszatértem, mert az a hír járta, hogy hamarosan nyoma sem lesz a diákéveim alatt legsűrűbben használt "gyepnek", így még látni szerettem volna mindezt utoljára. A kapufák ekkora már le lettek bontva, mert balesetveszélyessé váltak, de szerencsére a gyep még mindig vágva volt és távolról nézve még kivehető volt a grund körvonala is. Az évé végére aztán felröppent az a hír is, hogy talán újra rendbe rakják a sporttelepet, hisz sportcsarnok híján szükség lenne a diákoknak a megfelelő kültéri létesítményekre. Hogy lesz e valami a felújításból vagy az enyészeté lesz a focipálya, majd a jövő eldönti. Mindenesetre én résen leszek és megpróbálok még párszor kijutni a Pallagi Sportpályára, hogy egy rossz végkimenetel esetén a lehető legtöbb képet tudjak felmutatni az utókor számára.




hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése