2023. január 16., hétfő

Amphitheatres

Az amfiteátrumok nem tartoznak szorosan a mai sportpályaként aposztrofált létesítmények közé, de a múltbéli érdemeik miatt én fel szoktam venni őket a listámra. Akkor is, ha egy ókori romról van szó és akkor is, ha egy modernkori "tákolmányt" sodor elém az élet. 

Omodos (Ciprus) településén ez a két véglet találkozik és az Omodos Gymnasium Sports Ground végében lévő Amphitheatre az újkori elemeket (beton) egyesíti a régi formával, egyfajta átmenetet képezve ezzel a modernkori rajongóknak. Lanzarote szigetén az Amphitheatre Costa Teguise található, amely szintén egy modernebb kiadása ezen létesítményeknek, de ezt az újkori idő már jobban megette. Kréta szigetén mindjárt kettőbe is belebotlottam, igaz egyik sem volt mérvadó sportdokumentációs téren, ugyanis csak egy hotel két, a látogatóknak kialakított amfiteátrumáról volt szó. Cobhamban a múlt tört elő, de sajnos az idő itt nagyon dolgozott és az egykori, akarom mondani a római kori létesítményből napjainkban már semmi sem látszik.. Viszont táblácskák jelzik, hogy egyszer hol volt a küzdőtér, ahonnan ma én a "sportértéket" merítettem. 

Omodos - Omodos Gymnasium Sports Ground:

Lanzarote - Costa Tequise:

Crete / Rethymnon - Aquila Rethymno Beach Hotel:


Cobham - Painshill Park:

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése