2020. december 13., vasárnap

Lebontott Stadionok

Az utazásaim során nem egyszer jutottam már el olyan városba, ahol a régi, egykori stadionnak már csak hűlt helyét találtam, lévén nem átépítve lettek, hanem egy új helyen készült el a kor modern létesítménye, bontásra ítéltetve ezzel a régi standokat. Sokszor nincs időm, vagy lehetőségem megtekinteni az egykor szentélyek helyét, pedig szeretem látni, tudni, hogy mi került az egykori stadionok helyére. Leicester-ben volt időm, így a King Power néven futó stadion után a Filbert Street felé vettem az irányt, hogy lássam hol volt LCFC tradicionális otthona, amely majdnem a megalakulásától kezdve szolgálta a kék-fehéreket. 2002-ben jött el a vég és egyben a költözés ideje, akkor pecsételődött meg a Filbert Street sorsa és jött el a Leicester City Stadion ideje, amely innen csak pár sarokra található. Az egykori stadion helyén, annak közelében egy szép Blue Army falfestés mutatja, hogy a múltat a rókák nem feledik. High Wycombe városban számomra az Adams Park egy régi, tradicionális stadionnak számított, amelyről azt hittem, hogy jelenlegi alakját egy felújítás során nyerte el. Csak pár éve, a stadionnál járva fedeztem fel egy régi kovácsoltvas Loakes Park feliratú kaput a stadion melletti parkolónál, amely felkeltette az érdeklődésemet és utána néztem, hogy mi lehet az. Akkor derült ki számomra, hogy ez a kapu bizony a régi stadion bejáratától került át ide, még 1990-ben, amikor is az Adams Park született. A régi stadion helyén, amely a belvárostól kb. 5 perc sétára esik, most a helyi kórház magasodik. A Loakes Park volt egyébként a Wycombe Wanderers FC otthona 95 évig, de mivel az Adams Parkot is idén már harminc éve használják, nem csoda, ha a velem egykorúaknak az "új" is olyan mintha a legrégebbi lenne.


Leicester - Filbert Street (2018):

High Wycombe - Loakes Park (2017):

hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése