2022. december 15., csütörtök

Vizes Sportok - Anglia

Nem vagyok nagy vizes sportrajongó, így a vizes sportegyesületek klubházait se nagyon látogatom, ami persze nem jelenti azt, hogy ne futnék bele itt-ott egy-egy evezős, kajak-kenus vagy épp vitorlás klubba. Angliában mindez halmozottan igaz, hisz az evezésnek itt óriási hagyományai vannak, így ha folyóparton, tengerparton, vagy ritkább esetben tóparton sétál az ember, akkor nincs olyan település, ahol ne lenne legalább egy vizes sportegyesület. 

Henley-on-Thames eleve híres a regattájáról, így nem csoda, ha az egész város tele van evezős klubokkal, melyek közül a legtöbb igen nívós és elit, még angol viszonylatban is. Most három olyan klub következik, amelyből kettővel még 2008-ban találkoztam, de felfedezni nem igen tudtam őket, lévén akkor még nem nagyon foglalkoztam ezen egyesületekkel és klubházaikkal. A Leander Club, Phyllis Court voltak ezek, mellettük 2017-ben a The Bouthose (Henley Rowing Club) a Wargrave Roadon volt. A képeket a folyóparti sétám során készítettem és csak később vettem észre, hogy itt bizony evezős klubházak is voltak.

Marlowban is sok vizes sportklub található. A most felkerülők közül az egyik a belvárostól messzebb, de még elérhető közelségben volt. Ez a Longbridge Activity Centre volt, ahol eddig csak egyszer fordultam meg, akkor is a túlparton. A felvételeket  is innen készítettem, még 2018-ban. A másik klub szinte a belvárosban volt, az ottani Lánchíd tövébe.  Ez a Marlow RC klubháza volt, ahol már számtalanszor jártam korábban.

Warwickaban is többször jártam már és az ottani kastélyt is sokszor megcsodáltam. Felmászva a toronyba pedig mindig lencsevégre kaptam a vár falától nem messze található The Warwick Boat Club hangulatos kis klubházát és a csónakházat, de ennél közelebb még egyszer sem merészkedtem. Persze, ami késik az nem múlik!

Henley-on-Thames / The Leander Club (2008) - Leander RC

Henley-on-Thames / Phyllis Court (2008) - Phyllis RC

Henley-on-Thames / The Boathouse - Wargrave Road (2017) - Henley RC

Marlow / Longridge Activity Centre (2018)

Marlow - Marlow Bridge Lane (2018) - Marlow RC

Warwick / The Warwick Boat Club (2009 / 2012) - Warwick BC


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése