2014. szeptember 27., szombat

Sálak 1-től 1.000-ig


Az ezredik sál megszerzése után azt hiszem itt az ideje, hogy bemutassam azokat a darabokat, melyek "jó" időben léptek be a gyűjteménybe és váltak ezáltal feledhetetlenné, legalábbis számomra. 


1. Szívtiprók Debrecen


Az első sálam a Szívtiprók Debrecen fekete-fehér nyakbavalója, amiből alapból csak 10 készült és én ezek közül birtokolok egyet. Ez még akkor is igaz, ha anno alkoholgőzös állapotomban egy miskolci focitornán elcseréltem a sajátomat. Szerencsére Tónyónak köszönhetően ekkor már volt belőle egy másik példány, így nem maradtam csoportsál nélkül. Innentől kezdve viszont nem is cseréltem vagy adtam el egyetlen darabot sem  a kollekcióból, mert most is szívfájdalommal gondolok vissza arra, hogy lehetne ebből az "origi" fajtából kettő.


2. Krefeld Eislauf Verein (Ice Hockey)


A második sálamat Benitotól vettem Debrecenbe, akik mindenáron túl akart adni ezen a számára teljesen felesleges darabon. Ekkor még abszolút nem gondolkodtam azon, hogy sálgyűjtő leszek, de a 300 Forint olyan kevésnek tűnt érte, hogy sebtiben megvásároltam. Így lett a második számú sálam a gyűjteményben a Krefelder Eislaf Verein német jégkorongcsapat sálja, akik azóta már Krefeld Pinguine néven hajszolják a korongot.   


3. FC Nitra


A harmadik sálam a már említett FC Nitra kétoldalas kötött nyakbavalója, amiért a fekete-fehér Szívtiprók sálat adtam. Másnap, amikor "magamhoz tértem", akkor se jutottam dűlőre afelett, hogy elcseréltem a csoport nyakbavalóját egy szimpla kék-fehér sálra. Persze ekkor már ihattam rá hideg vizet, ez elúszott az ostobaság oltárán. Viszont így lett három sálam és egy meghatározó élményem, ami erősen kihatott a későbbi gyűjtési "szisztémámra".


4. 1. FC Kaiserslautern


Mivel belejöttem a gyűjtögetésbe a következő sálat ismét vettem, de ez már drágábbnak bizonyult, hiszen 800 Forintot adtam érte. Arra viszont már nem emlékszem, hogy ki kínálta fel eladásra. Az biztos, hogy a Loki Club Sörözőben vettem valakitől, mert megtetszett a színe és a márkája. 




5. Magyarország


Az ötödik sálamat is a Loki Club Sörözőben vettem, igaz ezt nem a pult alól, hanem a pultból. Ekkor még foglalkozott a söröző ilyesmivel és a szépen dekorált magyar selyem nyakbavaló igen kelendő portéka volt nemcsak Debrecenben, hanem az egész országban. Én is vettem tehát egyet 1.500 Forintért, így már 5 sál alkotta a kezdetleges kollekciómat.


10. XXI Aprile 753 a.C. AS Roma


A tizedik sálamat Mezősi Lacitól vettem a stadion területén működő Ezüstgolyó nevezetű becsületsüllyesztő kerthelyiségében. A sál 500 Forintot kóstált volna, de volt pár kedves jó barátom akik meg tudták győzni az eladót, hogy ez a Roma sál bizony nem ér többet 300 Forintnál, így ez maradt a végső ára.


25. SS Lazio


A 25. sálam az AS Roma városi riválisának az SS Lazionak a kelléke volt és Csipesz barátomtól vettem 800 Forintért. A Puma selyem nyakbavaló elsőre megtetszett, így sokat nem hezitáltam rajta, már csengettem is ki érte a lóvét.



50. Sheffield United


Az 50. a Sheffield United egyoldalas kötött sálja volt, amit Cimpitől, a sírásótól vettem, igaz nem egymagában, hanem egy nagyobb csomag részeként. Volt ott minden PSG, Sheffield Wednesday, FTC - Rapid barátság sál és még egy tucatnyi más, de az ötvenedik helyre még is a "Pengék" sálja futott be.



100.Blue Headz Sterzing (Ice Hockey)



A 100. sálam megszerzésében ismét nagy szerepe volt Mezősi Lacinak, aki révén a Force Field baráti szálakat ápolt pár olasz fanatikussal, akik az északi Sterzing városából kerültek ki és a helyi jégkorongcsapatnak szurkoltak. A Blue Headz sálja így került Debrecenbe és elsőnek Komcsi nyakába, majd az én gyűjteményembe.


250. Karlsruher SC


A családom nem nagyon vette komolyan az én sálgyűjtési fanatizmusomat és bizony sokáig nem hitték el, hogy nekem több száz nyakbavaló után is, még mindig az egyik legnagyobb ajándék amit kaphatok az a sál. A 250. darabot így a családnak köszönhetem, pontosabban párom édesanyjának és barátjának, akik Németországba járva vettek nekem egy Karlsruher SC sálat, amiért a mai napig nagyon hálás is vagyok.


500.Oxford - York (Play-off match)


Az 500. sálamat a szerencsének köszönhettem, ugyanis egy bazársoron akadtam rá, mondhatni megmentetettem a szemétbe dobástól, mert az eladó szemében nagy értéket nem képviselt. Kért érte 100 Forintnak megfelelő valutát és már vihettem is, csak neki ne kelljen vesződnie vele. 



750.Wales - Cymru


A 750. sálammal is hasonlóan jártam mint az előzővel, azzal a különbséggel, hogy ezt már dupla annyiért vettem. Ezt a sálat is úgy bányásztam ki egy halom szemétre szánt dolog közül, de megérte hiszen az első walesi sálamat tisztelhettem benne, ráadásul a 750.-et a kollekcióban.


1.000. Salford Reds (Rugby)


Az ezredik sálam egy nagyobb csomag "melléktermékeként" került hozzám, de akkor még nem sejtettem, hogy pont ez lesz a jubiláló darab. A Salford Reds rögbicsapatának egyszerű kétoldalas kötöttje, így bevonult a "hancsitörténelembe", mert bizony ő lett a kerek ezredik a sorban.


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése