2017. július 10., hétfő

Tatár Tenisz Pallag



1993-ban kerültem Pallagra a Balásházy János Mezőgazdasági Szakközépiskola diákjaként és remek 4+2 évet töltöttem a "kastély" falai között. Az egyik testnevelő tanárunk Tatár Péter volt, aki gyakran kivitt minket egy kis erdei futásra, mi meg röhögve iszkoltunk előle, hiszen minket szó szerint "hajtott a Tatár". A kötelező felmérések mellett sokszor engedte, hogy focizzunk a betonon vagy a füves nagypályán és az osztályok közötti nagypályájás labdarúgó bajnokság megszervezésében is tevékeny részt vállalt. Az igazi szerelme viszont a tenisz volt és ennek áldozta a legtöbb időt, sőt, gondolva egy merészet teniszpályák építésébe fogott a senki földjén Pallagon, a saját két kezével. A salakos pályák kialakításában mi is részt vettünk 1995 táján, amikor egy-egy testnevelés óra helyett a simítót és a hengert húztuk a kialakulóban lévő Tatát Tenisz Centerben. Rá egy évre már megalakult a Tatár Tenisz Club és 1997-től bekapcsolódtak az Országos Bajnokság küzdelmeiben. Én már a ballagáson is túl voltam,  amikor tenisz fakultáció indult egy-egy évfolyamban, ezzel is biztosítva a tehetségeket az iskolának és a TTC-nek is egyben. 1999-ben én végleg elkerültem az iskolából és csak ritkán jutottam vissza egy-egy eseményre, így a közben szilárd lábakon álló Tatár Tenisz Clubról sem tudtam sokat. Nagyon sok év telt el ezután, majd elkezdődött a sportpálya látogatási mizzériám, így 2013-ban kilátogattam Pallagra is, ahol az iskola sportpályái mellett a Tatár tanár úr által felépített szentélyét is megtekintettem. Jó volt látni, hogy szépen egyben van a klubház, a pályák és az egykori senki földjén egy virágzó kis teniszfalu állt. Később azt is megtudtam, hogy számtalan tehetség nevelődött a falak között és a felnőtt csapatok a legmagasabb osztályig masíroztak. 2015-ben újra kijutottam Pallagra, hiszen felépült a Debreceni Labdarúgó Akadémia és ha már azt megnéztem, vetettem egy sanda pillantást a "salakosok" irányába is. Aztán egy év sem telt el és hallottam a szörnyű hírt: elhunyt Tatár Péter, aki nem csak tanár, edző és sportvezető volt egyben, hanem sok-sok diák, sportoló példaképe, egy teniszklub megteremtője és sikeres vezetője. Szerencsés vagyok, hogy ismerhettem és szerencsés az a több száz sportoló is, akik a kezei alatt nőttek fel. Maradandót alkotott és csak remélni tudom, hogy lesznek olyanok, akik tovább viszik, folytatják azt az utat, amit ő elkezdett.


Tatár Tenisz Center - Pallag
2013

2015


hancsi78

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése